نسخه چاپی

انتخاب نمایندگان خبرگزاری‌ها در هیات رتبه‌بندی

نشست مدیران مسئول خبرگزاری‌ها به منظور تصویب پیشنویس شیوه نامه رتبه بندی خبرگزاری ها و انتخاب نمایندگان مدیران مسئول در هیات رتبه بندی برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، در این نشست که با حضور مدیران مسئول خبرگزاری های عمومی و تخصصی برگزار شد، آقایان علی متقیان و صابر فرزام به ترتیب به نمایندگی از خبرگزاری های عمومی و تخصصی و آقای محمد کریمی(خبرگزاری تسنیم) و خانم مریم جمشیدی(خبرگزاری آنا) به عنوان سردبیر به انتخاب مدیران مسئول خبرگزاری ها، برای عضویت در هیات رتبه بندی انتخاب شدند.

بر این اساس، شیوه نامه رتبه بندی خبرگزاری ها، یکشنبه آینده منتشر و به عنوان معیار رتبه بندی خبرگزاری ها در تابستان ٩٥ قرار خواهد گرفت که نتایج آن در مهرماه اعلام می شود. مرحله اول رتبه بندی خبرگزاری های کشور در شش ماهه اول سال ٩٤ اجرا و نتایج آن در زمستان ٩٤ اعلام شد.(اینجــا)

شایان ذکر است در جلسه امروز خبرگزاری های «ایسنا، ایکنا، ایلنا، ایمنا، آنا، اقتصادی ایران، پانا، تسنیم، خبرآنلاین، دفاع مقدس، رسا، شبستان، علم و فرهنگ، قدس، کردپرس، موج» حضور داشتند.

هیات رتبه بندی خبرگزاری ها از ترکیب زیر تشکیل می شود:

١. مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری داخلی به عنوان رئیس هیات

٢. دو نفر از استادان علوم ارتباطات و روزنامه نگاری به انتخاب مجمع روسای دانشکده ها و گروههای ارتباطات دانشگاههای تهران

٣. دو نفر از مدیران مسئول (یک خبرگزاری عمومی و یک خبرگزاری تخصصی) به انتخاب خودشان

٤. دو سردبیر یا مسئولان ارشد تحریریه خبرگزاری (به انتخاب مدیران مسئول خبرگزاری ها)

٥. یک نفر از روزنامه نگاران برخط به عنوان مسئول دبیرخانه و دبیر هیات رتبه بندی با انتخاب معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی و بدون حق رای.

۱۳۹۵/۳/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...