نسخه چاپی

در نشست سالانه انجمن سرطان‌شناسی صورت گرفت:

حذف كیسه‌های كولوستومی سرطان روده بزرگ

به زودی كیسه‌های كولوستومی برای مبتلایان به سرطان روده بزرگ خذف خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از برنا، بیش از 40 هزار نفر سالانه در انگلستان به سرطان روده بزرگ دچار می‌شوند. در برخی از بیماران، روده‌ توسط تومور مسدود شده و نیاز به کیسه کولوستومی پیدا می‌کنند تا دفع مدفوع کنند.

در صورت تشخیص دیرهنگام تومور، بیمار باید تحت عمل جراحی سریع قرار بگیرد که از خطر بالاتری نسبت به عمل‌های عادی برخوردار است.

رویکرد جدیدی که در بزرگترین نشست سرطان جهان ارائه شده، می‌تواند این روند را تغییر دهد.

در این روش، یک استنت درون روده بیمار قرار گرفته و خطرات عمل جراحی را کاهش می‌دهد. خطر عمل اورژانسی 12 درصد است که در برابر آن، این خطر در عمل جراحی از پیش برنامه‌ریزی شده استنت گذاری، دو درصد است.

حدود 250 بیمار مبتلا به سرطان روده که به‌طور اورژانسی شناسایی شده بودند، در کارآزمایی سازمان تحقیقات سرطان انگلیس در بیمارستان دانشگاهی مرکز منچستر استفاده شدند. نیمی از این افراد تحت عمل جراحی عادی قرار گرفته و در بدن نیمی دیگر، استنت کار گذاشته شد.

از آندوسکوپی برای تشخیص محل انسداد پیش از قرار دادن لوله در روده بزرگ استفاده شد. این لوله سپس طی 48 ساعت از قطر اولیه سه میلیمتری خود به 2.5 سانتیمتر افزایش یافت و یک مسیر عبوری را درون اندام ایجاد کرد.

شانس موفقیت عمل افرادی که از کیسه کولوستومی استفاده کرده بودند، تنها 45 درصد بود، درحالی‌که این میزان در بیماران دریافت‌کننده استنت 69 درصد بود.

پس از بهبود بیمار از عمل جراحی، پزشکان تومور را از روده خارج می‌کنند.

این تحقیق در نشست سالانه انجمن سرطان‌شناسی بالینی آمریکا در شیکاگو ارائه شده است.

۱۳۹۵/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...