نسخه چاپی

زن همجنس‌ باز ژنرال ارتش آمریكا شد

وزارت دفاع آمریكا یك زن همجنس‌باز را به مقام ژنرالی و عالیرتبه‌ترین مقام ارتش آمریكا منصوب كرد.


به گزارش نما، فارس به نقل از روزنامه "لس آنجلس تایمز" نوشت: "تامی اسمیت" طی مراسمی که روز گذشته در ایالت ویرجینیا برگزار شد به مقام ژنرالی ترفیع درجه گرفته و به عنوان یکی از عالیرتبه ترین مقامات ارتش آمریکا منصوب شد.

بنا بر این گزارش، با این ترفیع درجه در حال حاضر این ژنرال زن آمریکایی عالیرتبه‌ترین نظامی ارتش آمریکا به حساب می‌آید که همجنس‌باز بودن خود را علنی کرده است.

انتصاب این زن همجنس‌باز به یکی از عالیرتبه‌ترین مقامات ارتش آمریکا درست یک سال پس از لغو قانون "نگو، نپرس" در ارتش ایالات متحده صورت می‌گیرد.

قانون "نگو، نپرس" سال گذشته با تصویب کنگره آمریکا لغو شد و پنتاگون نیز در حال حاضر لغو این قانون را در ارتش به اجرا گذاشته است و به این ترتیب از این پس همجنس‌گرایان به طور کاملا آزاد می‌توانند به استخدام ارتش این کشور درآیند.

امضای قانون استخدام آزاد همجنس‌گرایان در ارتش آمریکا توسط "باراک اوباما" انتقادات بسیاری را روانه وی کرده است و انتظار می‌رود این موضوع در کنار اعلام حمایت علنی وی از همجنس‌بازان تأثیر چشمگیری در میزان آراء مردم آمریکا به اوباما در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر داشته باشد.

در ماه ژوئیه گذشته نیروهای همجنس‌باز ارتش آمریکا برای نخستین بار با پوشیدن لباس‌های فرم خود در رژه همجنس بازان شرکت کردند.

اسمیت پیش از این درجه سرهنگی ارتش آمریکا را داشت و با این ترفیع درجه به مقام سرتیپی رسیده است.

۱۳۹۱/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...