نسخه چاپی

محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با نما:

فتنه‌گران مرتكب‌گناه نابخشودنی شده‌اند/ رفع حصر در حیطه كاری دولت نیست

عکس خبري -فتنه‌گران مرتکب‌گناه نابخشودني شده‌اند/ رفع حصر در حيطه كاري دولت نيست

حصر فتنه گران در اختیار دولت نیست و مجلس هم نمی تواند در این رابطه تصمیم بگیرد مگر اینكه قانونی بگذارد كه فتنه، توطئه، جاسوسی برای بیگانگان، كودتا علیه آرای مردم ، بی توجهی به نتیجه انتخابات، اختشاش و آتش زدم به اموال عمومی جرم نباشد.

به گزارش خبرنگار نما چندي پيش صادق زیباکلام استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در میزگردی که در روزنامه آرمان برگزار شد، درباره انتخابات96 می‌گوید: "ما چهره و شخصیتی را می‌خواهیم که مقداری کاریزمای ملی و عمومی داشته باشد که در شرایط کنونی، هم آقای عارف و هم آقای ظریف از چنین کاریزمایی برخوردار هستند؛ هیچ‌کدام از چهره‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا نمی‌توانند به اندازه عارف و ظریف با احمدی‌نژاد دهان‌به‌دهان شوند. هیچ‌کدام از شخصیت‌های اصلاح‌طلب یا چهره‌ها و شخصیت‌های معتدل و میانه‌رو اعم از آقایان هاشمی‌رفسنجانی و یا روحانی، آن صفاتی را که آقای احمدی‌نژاد از آن برخوردار است؛ ندارند."
در اين باب با آقاي دکتر محمدحسن قديري ابيانه عضو نظام مهندسي، مدير تأسيس انجمن نخبگان جهان اسلام و سفيرسابق در مکزيک و استراليا به گفتگو نشسته ايم.
دکتر قديري ابيانه در اين باره اظهار داشتند: ارزیابی آنها این است که آقای روحانی در برنامه های مختلف به نتایج مورد ادعا نرسیده و زمینه رای آوری مجدد را ندارد و مایل نیستند شاهد شکست او در دوره دوم باشند و روحانی تنها رئیس جمهوری که در دور دوم شکست خورده است نباشد . در حقیقت این یک نگاه دلسوزانه نسبت به آقای روحانی است. وعده های اقتصادی و وعده های برجام آقای روحانی محقق نشده و برداشت افکار عمومی این است که در مذاکرات با 1+5 آمریکایی ها دولت را فریب دادند و به قول رئیس بانک مرکزی برجام هیچ دست آورد اقتصادی نداشته است.
وي افزود: آقای روحانی دستاوردهای زیادی را برای دولت پیش بینی کرده بود اما به قول خودش مردم به این آمارهایی که از طرف مقامات اعلام می شود خیلی توجه ندارند بلکه به جیب خود نگاه می کنند جیب مردم نیز ادعای دولت در رابطه با عبور از رکود، ایجاد اشتغال، رفع مشکل آب، رفع تحریم ها و امثالهم را تایید نمی کند.
وي در رابطه با موضوع رفع حصر خانگی فتنه گران افزود: حصر فتنه گران در اختیار دولت نیست و مجلس هم نمی تواند در این رابطه تصمیم بگیرد مگر اینکه قانونی بگذارد که فتنه، توطئه، جاسوسی برای بیگانگان، کودتا علیه آرای مردم ، بی توجهی به نتیجه انتخابات، اختشاش و آتش زدم به اموال عمومی جرم نباشد. ضمن اینکه قاعدتا آنها نباید خواستار آزادی فتنه گران شوند بلکه باید خواستار محاکمه آنها باشند و اگر دادگاه تشکیل شود با توجه به جرایم سنگینشان مجازات اعدام در انتظار آنها خواهد بود بنابراین تقاضای دادگاه برای فتنه گران لطف به آنها نیست. بلکه تلاشی برای بهره برداری حسی از امیال خود است.
مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام بیان کرد: در حالی آنها اعدای تقلب را مطرح کردند و خود را پیروز انتخابات دانستند که می دانستند تقلب نیست اما به حمایت خارج و فریب افکار عمومی این ادعا را مطرح کردند. موسوی و همسرش در منزلی زندگی می کنند که تمام امکانات یک ویلای کامل را دارد و در رفاه کامل هستند فقط فرصتی برای توطئه ندارند و کروبی نیز در رفاه کامل است این درحالی است که عاملان فتنه باعث شدند در این میان و با این عمل اشتباه عده ایی داغدار شده و بستگانشان در این میان از بین بروند.
دکتر قدیری ابیانه در ادامه گفت: تحلیل هایی که از فتنه و برخی از فتنه گران صورت می گیرد از این قرار است که، افرادی در تماس با بیگانگان و به دنبال تشدید تحریم های ایران بودند تا زندگی مردم سخت تر شود و مشکلات پیش آمده جدید جامعه را بعد از انتخابات به گردن رقبای خود بیاندازند تا در آینده خود رای آورند و بعد اوضاع را روبراه کنند اما این پیشنهاد دامن خودشان را هم گرفت.

۱۳۹۵/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...