نسخه چاپی

نفت، بازار گردشگری درمانی آسیا را آتش زد!

به گزارش نما - روزنامه توریسم نوشت: کاهش قیمت جهانی نفت و تنزل درآمد کشورهای خاورمیانه سبب کاهش درآمد گردشگری درمانی درکشورهای آسیا و تمرکز این کشورها بر بازارهای جایگزین شده است.

رکود بازار جهانی نفت وکاهش قیمت‌ها که اثر مستقیمی بر کسب و کارکشورهای خاورمیانه داشته هم اکنون با لغو سفربسیاری از مسافران درمانی ازاین منطقه سبب سقوط سهام موسسات درمانی و بیمارستان‌های تایلند شده است. این درحالی است که طی هفت سال گذشته سهام بخش درمان و پزشکی در تایلند به یُمن گردشگری درمانی با بیش از 800 درصد افزایش روبرو بوده است.طبق آخرین آمار رسمی منتشر شده درسال گذشته حدود 1.3 میلیون تا 1.8 میلیون گردشگر با هدف دریافت خدمات پزشکی به تایلند سفر کردند. این بخش از گردشگری درسال 2014 نیز بیش از 3 میلیارد دلار درآمد برای این کشور تولید کرده است. این کشور به ویژه درزمینه جراحی پلاستیک و زیبایی بسیار شهرت دارد. بیماران و مسافران از میانمار و سپس عرب‌های امارات متحده و عمان بزرگ‌ترین بازارهای تامین گردشگران درمانی برای تایلند هستند.
آثار سقوط قیمت نفت بر گردشگری درمانی تایلند
طبق گزارش‌های موجود سهام این بخش دربازاربورس و اوراق بهادار تایلند همزمان با کاهش تقاضا از آوریل گذشته به میزان 2.6 درصد کاهش یافته است. هرچند که بخش خدمات درمانی وسلامت دراین کشور همچنان بهترین عملکرد را درشاخص بازار بورس و سهام تایلند داشته و تقریبا 28 درصد بیشتر از 12 ماه گذشته بوده است.به طور کلی ازهر سه گردشگر خارجی که برای خدمات درمانی به بیمارستان بومرونگارد مراجعه می‌کنند از کشورهای منطقه خلیج فارس هستند. طبق همین گزارش کاهش رشد اقتصادی در این منطقه و افزایش رقابت درزمینه خدمات درمانی درکشور امارات متحده که دولت این کشور بشدت شهروندان را به انجام خدمات درمانی درداخل کشور تشویق می کند سبب مهارروند تقاضا ازاین کشور شده است.فعالان بازار بورس تایلند پیش بینی کرده اند که این بیمارستان با توجه به چشم انداز ضعف اقتصادی درمنطقه خلیج فارس و افزایش رقابت دراین صنعت ناشی از فعالیت بیمارستان النور ابوظبی، با کاهش درآمدی حدود 8 تا 13 درصد از 2016 تا 2018 مواجه شود.این درحالی است که اقتصاد امارات از اواسط 2014 همزمان با تنزل قیمت نفت دچار آسیب شده است.

۱۳۹۵/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...