نسخه چاپی

كره شمالی: آمریكا مانع وحدت دو كره است

كره شمالی با ارسال نامه ای به دولت آمریكا از این كشور خواست به سیاست طولانی مدت خصمانه خود علیه پیونگ یانگ پایان دهد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، کره شمالی با ارسال نامه ای به دولت آمریکا از این کشور خواست به سیاست طولانی مدت خصمانه خود علیه پیونگ یانگ پایان دهد.

این نامه در شرایطی از جانب کره شمالی ارسال می شود که وزارت امور خارجه آمریکا امروز شنبه از اعمال تحریم های بیشتر علیه این کشور خبر داده است.

گزارش ها حاکی است که این نامه را نمایندگانی از دولت، گروه ها و سازمان های سیاسی کره شمالی برای دولت آمریکا ارسال کرده اند.

در بخشی از این نامه که خبرگزاری کره شمالی به آن اشاره کرده، آمده است: سالهاست که آمریکا چنین سیاست هایی علیه پیونگ یانگ را دنبال می کند اما وقت تحول فرا رسیده است و واشنگتن باید در اقدامات و سیاست های خود تغییراتی ایجاد کند.

کره شمالی در این نامه رزمایش های مشترک آمریکا و کره جنوبی را ریشه همه مشکلات، درگیری ها و منازعات منطقه شبه جزیره کره دانسته و از واشنگتن خواسته است به این برنامه نظامی پایان دهد.

پیونگ یانگ همچنین آمریکا را اصلی ترین مانع وحدت دو کره و افزایش تنش ها در منطقه معرفی و تاکید کرده که این کشور به صراحت در امور داخلی کشورهای منطقه از جمله دو کره مداخله می کند.

یونهاپ خبرگزاری کره جنوبی نیز در گزارشی احتمال داده است که کره شمالی در حال تلاش برای برگزاری مذاکرات میان طرفین درگیر در تنش ها در منطقه است.

نامه ارسالی به دولت آمریکا و درخواست های مکرر کره شمالی از کره جنوبی برای انجام مذاکرات از دیگر اقدامات پیونگ یانگ برای از سرگیری مذاکرات محسوب می شود که در این گزارش به آن اشاره شده است.

۱۳۹۵/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...