نسخه چاپی

محمد كرمی راد در گفتگو با نما مطرح كرد:

ما نباید خود را با غرب تطبیق دهیم/ تعطیلی شنبه ها به جای پنج‌شنبه ها اشتباهی بزرگ است

عکس خبري -ما نبايد خود را با غرب تطبيق دهيم/ تعطيلي تعطيلي شنبه ها به جاي پنج‌شنبه ها اشتباهي بزرگ است

به نظر من اینكه ما خود را با دنیای خارج تطبیق بدهیم چون آنها روز های شنبه و یكشنبه تعطیل و بخواهیم پیرو راه آنان باشیم درست نیست و با باورهای دینی و اعتقادی ما هم هماهنگ نیست

به گزارش خبرنگار نما محمد کرمی راد درباره پیشنهاد جدید نمایندگان مجلس مبنی بر تعطیلی شنبه ها به جای پنجشنبه ها در ایام هفته گفت: آنچه مسلم است این است که بخش عظیم جمعیت کشورما مسلمان هستند و اکثرا شیعه و اقیت های مذهبی کشور تعدادشان به نسبت کمتر از حجم مسلمانان است. آنچه که از دیرباز تا کنون ما تعطیلی داشته ایم پنج شنبه ها و جمعه ها بوده است. پنج شنبه ها ما خود را آماده می کنیم برای عید جمعه، البته در پنج شنبه ها مراسم های همان روز از جمله سر خاک و به دیدار گذشتگان رفتن و دعای کمیل رابرگزار می کنیم و این کارها بخشی از فرهنگ وباورهای اعتقادی و ملی ما را تشکیل می دهد. چه در رژیم گذشته چه در این 38 سال گذشته از انقلاب اسلامی ما با همین سیستم تعطیلات جلو رفتیم و به مشکل هم نخورده ایم چه در بحث مبادلات, چه قرار دادها, چه سفرهای خارجی و چه پذیرش میهمانان از کشورهای دیگر. همیشه تعطیلات به این صورت بوده و مشکلی نداشته ایم و کشورهای دیگر هم خود را با این تعطیلات ما وفق دادند.
دبیر حزب موتلفه اسلامی در استان کرمانشاه تاکید کرد: به نظر من اینکه ما خود را با دنیای خارج تطبیق بدهیم چون آنها روز های شنبه و یکشنبه تعطیل و بخواهیم پیرو راه آنان باشیم درست نیست و با باورهای دینی و اعتقادی ما هم هماهنگ نیست مانند دعای کمیلی که ما در پنج شنبه ها میخوانیم یا زیارت مزار گذشتگان که در این روز انجام می دهیم. روزهای جمعه هم همینطور صبح این روز دعای ندبه میخوانیم و ظهر نماز جمعه را برپا می داریم و در ادامه این روز خجسته به دید و بازدید اقوام میرویم و صله رحم را به جای می آوریم. در احادیث و روایات ما پر است از اعمال این روزهای خجسته که نادیده انگاشتن آنها اصلا درست نیست.
کرمی راد تصریح کرد: در رابطه با این مسئله تعطیلی روز شنبه من نمی دانم چه تعداد از نمایندگان این درخواست را امضا کردند تا از دنیای خارج الگو بگیرند اما من از همین الان مطمئن هستم که این طرح نه امضا میشود نه رای می آورد و نه به تصویب می رسد و قطعا مجلس این طرح را رد خواهد کرد. اینکه ما بخواهیم خود را با دنیای غرب تطبیق دهیم درست نیست خیلی از کشورهای مسلمان دیگر هم هستند که چنین تغییری در تقویم مملکتشان نداده اند و روزگارشان به خوبی سپری می شود. جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت منطقه و کشورهای اسلامی باید خود را درست مطرح کند. کشور ایران باید در قله باشد, نمونه باشد. مقام معظم رهبری هم در این چند روز اخیر تاکید بر انقلابی‌گری و انقلابی بودن و انقلابی ماندن کردند ما هم باید روی همین تدابیر پاسدار حقوق انقلابی خود باشیم و از ارزش های کشور خود دفاع کنیم اینکه بخواهیم بعضی از باورها و اعتقادات خود را کنار بگذاریم و کشور را به سمتی ببریم که با این تعطیلی ها پیرو غرب شود جز اشتباهی بزرگ، کار دیگری نکرده ایم.
وی گفت:این تعطیلی برای خود مردم و برای مدارس و ادارات هم مشوش کننده است و این قانون همه را شگفت زده خواهند کرد. پنجشنبه ها مدارس و بعضی ادارات تعطیل است و ممکن استبعد از تصویب هم این جاها هم باز به دلایل زیارت اهل قبور و دیگر اعمال آن روز تعطیل بماند این به اقتصاد لطمه می زند.
این اقدام و این حرکت سمت و سویی دارد برای برآورده کردن خواسته کشورهای غربی زیرا خواهان مراوده آسان تر با ما هستند اگر ما این کار را انجام دهیم, اگر ما به این پیشنهاد جامع عمل بپوشانیم یعنی اقدام خواسته شده آنان را انجام داده ایم و کاری را انجام داده ایم که دشمن از ما خواسته است.
اینکه ما بر اساس نیاز بعضی از دستگاه ها بخواهیم خواسته های آنان را به مسئله ملی ربط دهیم و قانون برایش تصویب کنیم اصلا به صلاح مملکت و به نفع جمهوری اسلامی ایران با همه آیین ها و ارزش های انقلابی گری که دارد سازگاری ندارد و اقدامی بس غلط است.

۱۳۹۵/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...