نسخه چاپی

روسف آماده برگزاری انتخابات زودهنگام

رییس جمهوری معلق شده برزیل اعلام كرد اگر از روند استیضاح جان سالم به در ببرد، از مردم می‌خواهد در رفراندوم مربوط به آینده ریاست جمهوری‌اش شركت كنند. نظرسنجی كه ممكن است به برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری بینجامد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: رییس جمهوری معلق شده برزیل اعلام کرد اگر از روند استیضاح جان سالم به در ببرد، از مردم می‌خواهد در رفراندوم مربوط به آینده ریاست جمهوری‌اش شرکت کنند. نظرسنجی که ممکن است به برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری بینجامد.

دیلما روسف، رییس جمهوری معلق شده برزیل در بیانیه‌ای تلویزیونی گفت، اگر هم سنای برزیل وی را از سمتش برکنار نکند، باز هم از مردم می‌خواهد درباره آینده کاریش در رفراندوم شرکت کنند.

وی گفت: ضرورت دارد که مردم در نوعی از همه پرسی که به آینده ریاست جمهوری من مربوط می‌شود، شرکت کنند. من اگر هم از این استیضاح ماه اوت جان سالم به در ببرم باز هم از مردم می‌خواهم در چنین رفراندومی شرکت کنند.

براساس تحلیل کارشناسان ممکن است چنین رای گیری به برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در برزیل منجر شود.

وی از 12 مه سال جاری میلادی به اتهام فساد و رسوایی مالی در حالت معلق از کار به سر می‌برد اما خودش این اتهامات را رد کرده است.

دولت موقت برزیل نیز تحت فرمان میشل تامر، معاون روسف اداره می‌شود.

پیش از آنکه تامر ریاست موقت دولت را برعهده بگیرد، در نظرسنجی موسسه "داتافولا" مشخص شد که 58 درصد برزیلی‌ها موافق استیضاح تامر و 61 درصد هم موافق استیضاح روسف هستند.

قانونگذاران براین باورند که انتخابات جدید این بن بست سیاسی را حل می‌کند اما زمانی می تواند کارساز باشد که هم روسف و هم تامر از سمت خود در پایان سال جاری میلادی استعفا دهند. اگر چنین مساله‌ای اتفاق بیفتد، کنگره برزیل باید به این مساله رای دهد که چه کسی می‌تواند جای روسف را بگیرد که دوران ریاست جمهوری اش در 2018 پایان می‌یابد.

۱۳۹۵/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...