نسخه چاپی

درباره انتخابات

محمود فرشیدی

ايام انتخابات فرا رسيده است و به تدريج شور و نشاط خاصي شهرهاي كشور را فرا مي‌گيرد و نامزدها و طرفدارانشان مي‌كوشند در مسابقه جلب اعتماد مردم بر يكديگر پيشي بگيرند و همه از خود مي‌پرسند چه كسي در انتخابات برنده خواهد شد؟
اما قبل از پاسخ دادن به اين سئوال بايد پاسخ سئوال ديگري روشن شود و آن هدف يا اهداف برگزاري انتخابات مي‌باشد همچنان‌كه همواره امام راحل و مقام معظم رهبري تاكيد فرموده‌اند و قبل از ورود به هيجانات برگزاري انتخابات نيز همگي بر آن اتفاق نظر دارند، مهمترين هدف برگزاري انتخابات بخصوص در اين دوره مشاركت گسترده مردم در سرنوشت خويش مي‌باشد و انتخاب فرد يا افرادي به عنوان نماينده، هدف دوم است. البته وقتي تب و تاب رقابت‌ها شدت مي‌گيرد و طرفداران هيجان زده مي‌‌شوند چه بسا وسوسه‌هايي در برخي نامزدها نيز پديدار مي‌گردد و تصور مي‌كنند كه خدمت به اسلام و مردم تنها به دست آنان بايد انجام شود.
اين چنين است كه هدف مهمتر جاي خود را به هدف مهم مي‌دهد و اين مقدمه‌اي مي‌شود براي بداخلاقي و تخريب‌ها و انتشار شبنامه‌ها و ارسال پيامك‌هاي استهزاء آميز و دلسردكننده يا در صورت راي نياوردن، جرزني‌هاي سياسي و رنجيدن و كناره‌گيري‌ها.
اما اگر مهمترين هدف از برگزاري انتخابات كه همان مشاركت گسترده مردم در انتخابات مي‌باشد همواره مد نظر قرار گيرد، طبعا در پايان انتخابات ارزيابي‌ها به گونه‌اي ديگر خواهد بود و با اين نگاه در مرحله تيمي تيم ملي ايران برنده است چرا كه تيم دشمن را شكست داده‌ و صهيونيست‌ها و استكبار جهاني را در حسرت عدم حضور فعال مردم،‌مايوس ساخته‌ است و چون تمام نامزدها و طرفدارانشان در اين شورآفريني و مشاركت افزايي سهم ويژه‌اي داشته‌اند،‌تلاش‌شان شايسته تحسين است و در امتحان الهي انتخابات با نمره ممتاز قبول شده‌اند.
اما چنانچه نامزدي نتواند بر خودبيني و وسوسه‌هاي ضرورت پيروزي خويش فائق آيد يا دست به تخلف و بداخلاقي و تخريب مي‌زند و يا در صورت راي نياوردن، مرتكب جرزني سياسي يا افسردگي مي‌شود كه هر دو نشانه ضعف اين نامزد در نمره انضباط سياسي است البته چنانچه نامزدي بداخلاقي‌ها و تخلفاتي را مرتكب شده باشد حتي اگر در درس راي نمره قبولي آورده باشد بايد نگران سركشي نفس خويش در دوران نمايندگي باشد تا مبادا در دام اختلاس‌هاي بزرگ يا فتنه‌ها و انحراف‌ها گرفتار آيد.
بزودي دوازدهم اسفند ماه فرا خواهد رسيد و با عنايات الهي، ملت هوشيار ايران در اين روز پيروزي ديگري را به نام خويش ثبت خواهد كرد و كساني كه در انتخابات سكوت پيشه ساخته‌اند معتقدند آسيابي كه براي آنان نمي‌چرخد، اصلا نبايد بچرخد. در حقيقت در اين مسابقه با پيراهن دشمن شركت كرده‌اند و بنابراين با پيروزي مردم ايران، پرونده سياسي‌شان بايگاني خواهد شد و بايد عرصه‌اي غير از سياست را براي فعاليت انتخاب كنند.
از آنجا كه انتخابات مجلس نهم نخستين انتخاباتي است كه بعد از جريان فتنه برگزار مي‌شود از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و انتظار مي‌رود برگزاري اين انتخابات در فضايي پر شور و نشاط و در عين حال قانونمند و اخلاق مدار موجب التيام جراحت‌هاي پديد آمده در جامعه پس از فتنه سال 88 شود.
مردم همچنين انتظار دارند عيدي حضور خويش را در ايفاي اين رسالت انقلابي در آستانه سال جديد بگيرند و فضاي مجلس نهم، فضايي به دور از جنجال‌هاي گروهي سياسي باشد و نمايندگان با تدبير و عقلانيت و همدلي بتوانند در راه تحقق منويات رهبري و رفع مشكلات مردم خصوصا گراني و تورم و بيكاري و مشكلات اجتماعي و فرهنگي، برنامه‌ريزي كنند و با قاطعيت بر اجراي اين برنامه‌ها نظارت نمايند.
منبع:رسالت

۱۳۹۰/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...