نسخه چاپی

داعش شش پلیس افغان را در ننگرهار كشت

شبه نظامیان منسوب به گروه تروریستی داعش امروز (شنبه) با حمله سحرگاهی به یك پایگاه پلیس در شرق افغانستان دست كم شش تن از ماموران پلیس شامل یك فرمانده پلیس منطقه‌ای را كشتند.

به گزارش نما ، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: این حمله چند ماه بعد از آن که دولت افغانستان مدعی شکست دادن گروه تروریستی داعش در این کشور شد رخ داده است.

حمله مذکور در منطقه "هسکه مینه" واقع در استان ننگرهار در مجاورت مرز پاکستان رخ داد. یک روز قبل از آن نیز در همین استان یک بمبگذاری در یک مسجد همزمان با برگزاری نماز جمعه باعث کشته شدن سه نمازگزار و زخمی شدن 70 تن دیگر از آنها شد.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار به خبرگزاری فرانسه گفت: در حمله امروز شبه نظامیان داعش شاه محمد صافی فرمانده پلیس منطقه هسکه مینه به همراه پنج مامور پلیس دیگر کشته شدند.

داعش در ولایت ننگرهار با نیروهای امنیتی افغانستان جنگ جبهه‌ای دارد

عطالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار گفت که این حمله حوالی ساعت یک بامداد امروز (شنبه) شروع شد و نیروهای داعش وارد ساختمان فرماندهی پلیس هسکه مینه شدند.

او گفت در ادامه درگیری در درون ساختمان شش سرباز پلیس نیز زخمی شدند.

به گفته خوگیانی در این درگیری ۱۳ شبه نظامی گروه داعش نیز کشته و هفت تن دیگر از آنان زخمی شدند.

استان ننگرهار هم مرز با کشور پاکستان است و از استانهای ناامن افغانستان به شمار می‌رود.

منطقه اچین استان ننگرهار یکی از مناطق اصلی تحت کنترل داعش در افغانستان است.

شبه نظامیان داعش در ماه های اخیر در حال تقویت خود در افغانستان بوده و با جذب حامیان و نیروهای جدید به خود در حال به چالش کشیدن طالبان به ویژه در شرق افغانستان است اما در ماه مارس اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که افراطگران داعش در این کشور در پی ادعای پیروزی نیروهای امنیتی محلی بر این گروه در عملیاتی چند ماهه علیه آنها شکست خورده‌اند.

این گروه همچنین به طور مداوم به پخش برنامه های رادیویی تبلیغاتی از طریق یک ایستگاه رادیویی متحرک که دولت افغانستان در ماه فوریه مدعی نابود کردنش در یک حمله هوایی شده بود می پردازد.

از جمله کسانی که در حمله داعش به یک مسجد محل برگزاری نمازجمعه در منطقه "رودت" استان ننگرهار کشته شدند یک کودک و همچنین امام جمعه بودند.

گروه طالبان که در موضعی بسیار قدرتمندتر از داعش در افغانستان است از چنین حمله ای فاصله گرفته و هیچ گروه دیگری نیز تا کنون مدعی مسئولیت این حمله نشده است.

سازمان ملل نیز در واکنش به حمله به این مسجد در بیانیه ای اعلام کرد: حمله ای که عمدا غیرنظامیان یک گروه که باهم در مسجدی نماز می خوانند را هدف می گیرد هرگز نمی تواند توجیه شود و نشان دهنده نیت مسببان حمله برای گرفتن جان انسانها و گسترش وحشت در میان مردم غیرنظامی است.

همچنین وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که نیروهای پلیس افغانستان در ولایت غزنی در جنوب افغانستان نیز یک حمله نیروهای وابسته به گروه طالبان را دفع کرده اند.

در یک بیانیه این وزارتخانه آمده که این حمله شب گذشته در منطقه گیلان ولایت غزنی اتفاق افتاده و ۸ شبه نظامی گروه طالبان نیز کشته شده‌اند.

وزارت کشور افغانستان افزوده که سه شبه نظامی گروه طالبان در این حمله زخمی شده و از این شبه نظامیان سه مین بشکه‌ای ضد خودرو، پنج عدد بمب دستی، دو گلوله راکت و مقداری مهمات نیز ضبط شده است.

در این بیانیه آمده که به نیروهای پلیس آسیبی نرسیده است.

۱۳۹۵/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...