نسخه چاپی

عراق اظهارات وزیر عربستانی را محكوم كرد

سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام كرد كه دولت این كشور منتظر ارائه توضیحات از سوی مقامات عربستان سعودی در خصوص اظهارات وزیر كشور عربستان درباره كمك برخی گروه های این كشور به داعش می باشد.

به گزارش نما ، مهر به نقل از شبکه سومریه نیوز خبرداد: وزارت خارجه عراق از آل سعود درخواست کرد که در خصوص اظهارنظر وزیر کشور عربستان مبنی بر جمع آوری کمک های مالی برای گروه تروریستی داعش توضیح دهد.

بر اساس این گزارش «احمد جمال» سخنگوی وزارت خارجه عراق در همین راستا تصریح کرد: ما منتظر هستیم تا عربستان در رابطه با اظهارنظر سخنگوی وزارت کشور خود مبنی بر وجود تبلیغات در عربستان در راستای جمع آوری کمک های مالی برای گروه تروریستی داعش به دلیل همراهی برخی افراد با آن، توضیحاتی را ارائه کند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: این اقدام عربستان نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت و تجاوز به اصل حسن هم جواری می باشد. همچنین تلاش های واقعی برای نابودی گروه های تروریستی جنایت کار فقط از طریق از بین بردن منابع سرمایه گذاری آن و گروه های هم فکر و همراه با آن به نتیجه می رسد.

سخنگوی وزارت خارجه عراق در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با اظهارت وزیر سعودی در خصوص حشد الشعبی نیز تصریح کرد: اظهارات وزیر سعودی حمله به حق نیروهای مردمی است که یک گروه رسمی و تحت امر فرمانده کل نیروهای مسلح می باشد و طبق تصمیم نمایندگان پارلمان عراق از بودجه کشور، نیازهای خود را تامین می کند.

شایان ذکر است وزیر کشور عربستان روز پنجشنبه اعلام کرده بود که گروه هایی در این کشور هستند که تحت عنوان کمک به کودکان فلوجه عراق اقدام به جمع آوری کمک های مالی برای داعش می کنند.

۱۳۹۵/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...