نسخه چاپی

واكنش ایران به مصادره اموالش توسط كانادا

سخنگوی وزارت خارجه ایران در موضعگیری درباره حكم دادگاه عالی ایالت اونتاریو كانادا گفت: اقدام دولت كانادا مغایر با ادعای عادی سازی روابط دو كشور و جبران سیاست های افراطی دولت پیشین این كشور است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، حسین جابری انصاری درموضع گیری حکم دادگاه عالی ایالت اونتاریو کانادا افزود: بر اساس اخبار منتشره دیوانعالی ایالت اونتاریو کانادا با صدوریک رای سیاسی، براساس ادعاهای بی اساس در مورد به اصطلاح حمایت ایران از گروههای تروریستی، حکم توقیف 13 میلیون دلار از اموال ایران را تایید کرده است. جمهوری اسلامی ایران این اقدام را گامی جدید در مسیر سیاست های خصمانه دولت افراطی گذشته کانادا می داند که با رای مردم ساقط شد.

وی ادامه داد: شناسایی و اجرای آراء سیاسی و غیابی صادره ازسوی محاکم آمریکایی که در دیوانعالی ایالت مذکور کانادا مورد تایید قرار گرفته است، مغایر با تعهدات بین المللی دولت کانادا وفق اصول و قواعد شناخته شده حقوق بین الملل در مورد مصونیت قضایی دولتها و اموال آنها است.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: از منظر سیاسی نیز این اقدام مغایربا ادعای دولت جدید کانادا مبنی برتمایل به عادی سازی روابط دو کشور و جبران سیاست های افراطی دولت پیشین کانادا است.
جابری انصاری گفت: از این رو همانگونه که قبلا در گفت وگو با مقامات کانادایی تصریح گردیده، مجددا تاکید می شود هرگونه عادی سازی روابط دیپلماتیک دو کشور مستلزم بازنگری اساسی در سیاست های افراطی و نادرست گذشته دولت کانادا از جمله در زمینه نقض مصونیت قضایی دولت ایران است.

وی تاکیدکرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن مردود دانستن رای دیوانعالی ایالت اونتاریو و یادآوری مسئولیت بین المللی دولت کانادا در حفاظت از اموال ایران در آن کشور، تاکید می کند عدم رعایت تعهدات یاد شده موجبات مسئولیت بین المللی دولت کانادا را فراهم آورده و ایران حق خود در زمینه اتخاذ اقدامات لازم جهت احقاق حقوق قانونی خود از جمله در ارتباط با جبران خسارات وارده احتمالی را محفوظ می دارد.

۱۳۹۵/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...