نسخه چاپی

خلبانان فرانسوی نیز به صف اعتصاب كنندگان پیوستند

در حالی كه فرانسه میزبان رویداد مهم ورزشی در اروپا است، برخی خلبانان این كشور به عنوان نارضایتی از دولت به كارگران بخش شهری و راهبران قطار در حال اعتصاب پیوستند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، حدود یک چهارم خلبانان خطوط فرانسوی خطوط هوایی «ایر فرانس» به خاطر رسیدن به شرایط بهتر اشتغال به صف اعتصاب کنندگان این کشور در حالی پیوستند که فرانسه میزبان یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی اروپا است.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتد پرس» امروز (شنبه) بیش از یک پنجم پروازهای داخلی و بین‌المللی در فرانسه لغو شدند. در میان برخی پرواز‌های لغو شده مواردی نیز وجود داشت که تماشاگران مشتاق مشاهده بازی‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا نیز وجود داشتند.

بر اساس این گزارش، اتحادیه‌های کارگری فرانسه قصد دارند این اعتصاب را تا سه‌شنبه برای پرداخت‌های مالی بهتر و ساعات پروازی بیشتر حفظ نمایند.

این در حالی است راهبران قطار در فرانسه نیز چند روزی است که در اعتصاب به سر می‌برند و علاوه بر آن، کارگران بخش نظافت شهری نیز در اعتصاب هستند.

به نوشته این منبع خبری، دلایل اعتصاب‌ها متفاوت است اما در مجموع این امر نارضایتی‌های گسترده در فرانسه را نشان می‌دهد در حالی که دولت سعی دارد قوانین در زمینه ساعات کاری و موارد اخراج کارگران را تغییر دهد.

این احتمال وجود دارد که اتحادیه کارگری پرنفوذ « CGT» یکشنبه یا دوشنبه با دولت دیدار نماید.

۱۳۹۵/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...