نسخه چاپی

نبردهای شدید میان ارتش و تروریست‌ها در سراسر سوریه

درگیری‌های نظامی در سراسر سوریه ادامه دارد حلب، رقه، حمص و ریف دمشق از جمله مهمترین نقاطی است كه شاهد درگیری است.

به گزارش نما به نقل از فارس، ارتش سوریه به همراه همرزمان خود همچنان به عملیات علیه گروه‌های تروریستی در این کشور ادامه می‌دهد.

به گزارش «بین‌الملل فارس»، تقریبا بیشتر استان‌های سوریه شاهد درگیری میان نیروهای این کشور با تروریست‌ها هستند که شرح تحولات میدانی این استان‌ها در زیر می‌آید:

حلب

درگیری‌های سنگین میان نیروهای سوری و متحدانش با عناصر تروریستی علاوه بر شمال استان حلب، ریف شمال غربی و بخش‌های از غرب شهر حلب، در حومه جنوبی استان نیز و مشخصا اطراف شهرک خان‌طومان ادامه دارد.

نیروهای سوری و جبهه مقاومت شامگاه جمعه موفق شدند شهرک «القراصه» را 24 ساعت پس از اشغال، مجددا آزاد کنند.

یک منبع میدانی اعلام کرد که عناصر تروریستی جیش الفتح از شهرک القراصه عقب‌نشینی کردند و 40 تن از اعضای این ائتلاف در این عملیات کشته شدند‌.

روز شنبه، جنگنده‌های سوری مواضع تروریست‌ها را در «عندان، حریتان و شهرک‌های معارة الأرتیق، کفرحمرة، حیان و مناطق الملاح و آسیا، خان طومان، معراتة، الحمیرة، القراصی، الخالدیة و الزربة» واقع درجنوب حلب هدف قرار دادند.

در غرب حلب، نیروی هوایی سوریه حملات خود را به شهرک‌های «کفرناها، أورم الکبرى، المنصورة، کفر داعل، الکسیبیة و الشیخ علی ادامه دادند.

ارتش سوریه در جبهة «میسلون، السبع بحرات و السویقة» واقع در شهر حلب با تروریست‌ها درگیر شد و توانست پیشروی داشته باشد.

از سوی دیگر، عناصر داعش با سایر گروه‌های تروریستی در جبهه‌های «دودیان، جارز، یحمول و الجلحات واقع در ریف شمالی درگیر شدند ولی معارضان مسلح بار دیگر دودیان را از داعش پس گرفتند. معارضان همچنین در روستاهای «تلالین وحربل» مواضع داعش را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار دادند و 4 تروریست وابسته به داعش را بازداشت کردند.

در ریف شرقی و شمال شرقی حلب نیز گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» با عناصر داعش در شهر «منبج» و ریف آن درگیر هستند.

نیروهای دموکراتیک موفق شدند با پیشروی در این مسیر راهبردی خود را به دانشگاه غیر دولتی «الاتحاد» (4 کیلومتری حومه غربی منبج) برسانند و آن را کاملا آزاد کنند.

در این عملیات نیروهای سوری علاوه بر از پای درآوردن 18 عنصر داعش روستای «اوسه جلی» را نیز پاکسازی کردند.

همچنین این نیروها توانستند روستاهای «مشیرفه الصغیره و السلطانیه» واقع در یک کیلومتری جنوب شرق حومه شهر منبج را پاکسازی کنند و تعدادی از تروریست‌ها را از پای دربیاورند.

رقه

درگیری در جنوب این استان و شهر «الطبقه» میان نیروهای دولتی سوریه و «بازهای صحرا» (صقور الصحراء) با عناصر تروریستی داعش ادامه دارد. نیروهای سوری موفق شدند کنترل تقاطع «الطبقة- الرصافة – أثریا» را به دست گیرند و به فاصله 15 کیلومتری فرودگاه نظامی «الطبقه» برسند.

نیروهای ارتش سوریه قصد دارند این فرودگاه را که از دو سال پیش تا کنون تحت تصرف داعش است باز پس گیرند. عناصر داعش نیز چندین خودروی ارتش را در راه «الرقه-اثریا» هدف قرار دادند که به انهدام آنها منجر شد.

برای مشاهده اندازه واقعی تصویر

ریف دمشق

ارتش سوریه با گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف ریف دمشق درگیر است و در بخش جنوبی شهر «داریا» واقع در غوطه غربی دمشق موفق شد کنترل چند ساختمان را به دست گیرد و شماری از تروریست‌ها را از پای درآورد.

تروریست‌ها نیز قصد داشتند یکی از مراکز ارتش را در این منطقه هدف قرار دهند که موفق نشدند.

تحلیلگران بر این باورند که این اقدامات تروریست‌ها برای سرگرم کردن ارتش به منظور عدم پیشروی به سوی فرودگاه نظامی «الطبقه» در استان رقه است.

برخی از منابع آگاه نیز گزارش دادند که عناصر النصره همیشه قصد دارند جبهه‌های تازه‌ای را در ریف جنوب غرب دمشق باز کنند و هدف آنان نیز قطع راه بین المللی است که دمشق را به قنیطره وصل می کند.

دیر الزور

از چند وقت پیش نیروهای سوری با عناصر داعش در محوطه فرودگاه نظامی دیرالزور درگیر هستند. داعشی‌ها قصد دارند این فرودگاه را اشغال کنند.

در همین راستا، داعش، شنبه، یک خودروی بمب گذاری شده را در محوطه این فرودگاه منفجر کرد که تلفات جانی در میان نیروهای سوری در پی نداشت.

إدلب

منابع خبری وابسته به «معارضان مسلح» سوریه اعلام کردند که از ساعت 12 نیمه شب گذشته آتش بس 72 ساعته در این استان و ریف آن برقرار شده است.

معارضان به نقل از یک منبع در اتاق عملیات ائتلاف تروریستی «جیش الفتح» گزارش دادند که این آتش بس بنا به درخواست دولت سوریه انجام شده است.

این آتش بس شبیه توافق توقف اقدامات خصمانه است که در ادلب و شهرک‌های «فوعه و کفریا»، شهر زبدانی و شهرک «مضایا» در ریف غربی دمشق برقرار شد، ولی عناصر جیش الفتح چندین بار آن را نقش کردند.

حمص

در منطقه «آراک» (شمال شرق تدمر در حمص) نیروهای سوری با آتش توپخانه توانستند نیروگاه سوم در نزدیکی منطقه السخنه و ‏منطقه «التلاله» در شرق تدمر را پاکسازی کنند.

درگیری ارتش سوریه با عناصر داعش در محوطه میدان نفتی آراک واقع در ریف شرقی حمص همچنان ادامه دارد. نیروهای سوری همچنین برخی از مواضع تروریست‌ها را در منطقه «الحوله» واقع در شمال این استان هدف قرار دادند.

حماه

نیروهای ارتش سوریه روستای «قصر» را در ریف شرقی حماه هدف قرار دادند که به کشته شدن چند تروریست منجر شد.

طرطوس

گروهی از عناصر تروریستی در شهر ساحلی طرطوس یکی از افسران ارتش سوریه را در شهر «دریکیش» به قتل رساندند.

۱۳۹۵/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...