نسخه چاپی

جایگاه شانزدهمی ایران حفظ می‌شود؟

كاروان ورزشی ایران با كسب دوازده مدال شامل 4 طلا، 5 نقره و 3 برنز به كار خود در المپیك لندن پایان داد.

با پايان رقابت تقوي و يزداني در كشتي‌آزاد، كار 52 نماينده‌ ايران در اين رقابت‌ها به پايان رسيد.

4 طلاي سوريان، نوروزي، رضايي، سليمي، 5 نقره‌ انوشيرواني، نصيرشلال، حدادي، گودرزي و باقري معتمد در كنار سه مدال برنز رستمي، لشگري و قاسمي، مدال‌هاي ايران در المپيك سي‌ام بودند تا بهترين نتيجه‌ تاريخ ايران رقم بخورد.

كشتي‌فرنگي با 3 مدال طلا بدون ترديد بهترين عملكرد را بر جاي گذاشت. وزنه برداري، يك طلا، دو نقره و يك برنز به دست آورد. كشتي آزاد به يك نقره و دو برنز رسيد. باقري معتمد هم يك نقره در تكواندو به دست آمد، اما مدال دووميداني حدادي كه در ماده پرتاب ديسك به دست آمد نخستين مدال تاريخ المپيك ايران در رشته‌اي غير از كشتي، تكواندو و وزنه برداري بود.

199106_340.jpg

 رضا يزداني و تقوي آخرين نمايندگان ايران بودند كه تقوي با باخت در ديدار نخست و يزداني به دليل آسيب ديدگي در نيمه نهايي شانس رسيدن به مدال را از دست دادند. روز پاياني رقابت‌ها خبري تلخ براي كاروان ايران به دنبال داشت و آن مصدوميت شديد يزداني از ناحيه زانو بود كه او را از رسيدن به مدال بازداشت.

كاروان ورزشي ايران در حالي كه چند ساعت بيشتر به پايان رقابت‌ها باقي نمانده است، در رده‌ ارزشمند شانزدهمي قرار گرفته است در حالي كه در پيش از اين در آخرين دوره‌ اين رقابت‌ها با تك طلاي ساعي و برنز محمدي در رده‌ي پنجاه و يكم قرار گرفته بود.

۱۳۹۱/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...