نسخه چاپی

كلینتون با تلفن همراه دستور حملات مرگبار پهپادها را صادر می‌كرد

به گزارش نما - تسنیم نوشت: در حالی که هیلاری کلینتون خود را برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آماده می‌کند، ابعاد تازه‌ای از رسوایی ایمیل‌های وزیر خارجه سابق آمریکا افشا می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، هیلاری کلینتون نخستین زن در تاریخ آمریکا خواهد بود که به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات در رقابت های انتخاباتی شرکت خواهد کرد. وی همچنان درگیر پرونده رسوایی استفاده از ایمیل شخصی برای انجام کارهای رسمی در دوره‌ای بوده که وزیر خارجه آمریکا بوده است.

تازه ترین اسناد فاش شده از بررسی ایمیل های کلینتون نشان می دهد که وی با استفاده از تلفن همراه دستور حملات مرگبار پهپادهای آمریکایی در پاکستان و سایر کشورهای جهان را صادر می کرده است.

گزارش جدید پلیس فدرال آمریکا اف بی آی حاکی است، طی سال های 2011 و 2012 میلادی، هیلاری کلینتون که به عنوان وزیر خارجه آمریکا فعالیت می کرده، با استفاده از تلفن همراهش حملات پهپادهای آمریکایی را تایید می کرده است، حملاتی که موجب مرگ بیش از 1000 غیر نظامی از جمله 200 کودک در پاکستان شده است.

حملات پهپادها که در پاکستان، یمن، سومالی، افغانستان و سایر کشورها انجام شده، وظیفه سازمان سیا بوده است ولی افزایش چشمگیر تلفات غیر نظامیان در این حملات در نهایت موجب مخالفت مقام های رسمی پاکستان با استفاده از این هواپیماهای بدون سرنشین شد و این مساله منجر به آن شد که وزارت خارجه آمریکا در این مساله دخالت کند. در واقع وزارت خارجه آمریکا نیز از زمان بندی انجام این حملات انتقاد کرده است و هیج مخالفتی با اهداف انتخاب شده از سوی سازمان سیا نداشته است.

این تحولات در نهایت منجر به آن شد که مقام های وزارت خارجه آمریکا پیش از انجام این حملات از سوی سیا، مطلع می شدند و در برخی اوقات تنها یک ساعت قبل از انجام حملات، آن را به اطلاع مقام های وزارت خارجه آمریکا می رساندند.

گزارش های اف بی آی نشان می دهد که دستیاران کلینتون نیز برخی از این اطلاع رسانی ها توسط سیا را به سرور ایمیل شخصی کلینتون می فرستادند. این فرصت ناچیز برای پاسخ دادن وزارت خارجه آمریکا، در نهایت منجر به آن شده است تا کلینتون با استفاده از تلفن هوشمند خود در خصوص حملات پهپادهای آمریکایی تصمیم گیری کند چرا که این روش سریعتری برای برقراری ارتباط بوده است.

استفاده از تلفن هوشمند و سرور ایمیل شخصی در واقع سوء مدیریت در دسته بندی اطلاعات طبقه بندی شده به شمار می رود و برخی معتقدند که کلینتون مرتکب جرم شده است.

اف بی آی قصد دارد تابستان امسال با کلینتون در خصوص این رسوایی، مصاحبه کند ولی مقام های آمریکایی شک و تردید دارند که این مصاحبه در نهایت منجر به اعلام اتهامات مجرمانه علیه کلینتون شود.

۱۳۹۵/۳/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...