نسخه چاپی

پایان عملیات نجات آسیب دیدگان زلزله

وزیر كشور گفت كار بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله در آذربایجان شرقی از فردا آغاز میشود.

به گزارش واحد مرکزی خبر محمد نجار امروز در جلسه شورای مدیریت بحران آذربایجان شرقی گفت با دستور و تاکید رییس جمهوری کشورمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملزم شده است ازفردا بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله آذربایجان شرقی را آغاز کند.

وی گفت کار امدادرسانی و خارج کردن کشته شدگان و مجروحان زلزله از زیر آوار و انتقال آسیب دیدگان به مراکز درمانی پایان یافته است و تا پایان امروز تمامی ساکنان 437 روستای آسیب دیده به صورت موقت در چادرهای هلال احمر اسکان می یابند.

وزیر کشور افزود تا پایان امروز همچنین میزان خسارت زلزله مشخص و اعتبار لازم برای بازسازی مناطق آسیب دیده در نشست فوق العاده ای که فردا با حضور وزیر اقتصاد و به ریاست معاون اول رییس جمهوری در تبریز تشکیل می شود مصوب می شود.

وی با قدردانی از مشارکت گسترده مردم استان در کمک به آسیب دیدگان زلزله سرعت عملیات امداد انجام شده را با توجه به وسعت مناطق آسیب دیده بسیار مناسب دانست و افزود: با توجه به امکانات مناسب جمعیت هلال احمر و امداد رسانی به موقع نیازی به دریافت کمکهای خارجی وجود ندارد.

خانم دستجردی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز که امروز به همراه وزیر کشور از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی بازدید می کرد با اعلام اینکه هیچ کمبود دارویی پزشکی در منطقه وجود ندارد از راه اندازی بیمارستان صحرایی در شهرستان ورزقان و تجهیز بیمارستان های اهر و تبریز برای پذیرش آسیب دیدگان زلزله خبر داد و گفت: هم اکنون مهمترین نیاز ساکنان مناطق آسیب دیده آب آشامیدنی و غذاست.

بیگی استاندار آذربایجان شرقی نیز در جلسه امروز شورای مدیریت بحران استان تعداد روستاهای آسیب دیده را 437 روستا در سه شهرستان اهر، هریس و ورزقان اعلام کرد و گفت: در زلزله 6و2 دهم ریشتری که عصر دیروز بخشهایی از آذربایجان شرقی را لرزاند

227 نفر کشته و یکهزار و 380 نفر مجروح شده اند.

۱۳۹۱/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...