نسخه چاپی

دهمین دور گفت‌وگوهای دینی ایران و كلیسای واتیكان برگزار می‌شود

دهمین دور گفت‌وگوهای دینی ایران و كلیسای واتیكان در ایتالیا با عنوان «افراط‌گرایی و خشونت به نام دین؛ كدام رویكرد به دین؟» در رم برگزار می‌شود.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، قهرمان سلیمانی، معاون آموزشی پژوهشی و سرپرست مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های این سازمان در جریان سفر به کشور ایتالیا، به همراه اکبر قولی، رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا، در محل شورای پاپی گفتمان بین‌الادیان در شهر رم، با کاردینال توران، قائم‌مقام پاپ، مونسینیور آیوزو، رییس شورای پاپی گفتمان بین‌الادیان و مونسینیور عکاشه، دبیر این شورا دیدار و در نشست مشترک گروه نمایندگی گفتمان بین‌الادیان واتیکان و سازمان شرکت کرد.

در این نشست طرفین پس از بیان نظرات و پیشنهادات خود، در خصوص چگونگی برگزاری دهمین دور گفت‌وگوی دینی ایران و کلیسای واتیکان، به توافق رسیدند.

همچنین بر اساس این توافقات، اجلاس طی روزهای دوم و سوم آذر ماه جاری در شهر رم برگزار خواهد شد.

تعداد شرکت‌کنندگان طرفین نیز حداکثر 12 نفر تعیین شد که به طور نمادین یادآور شمار حواریون عیسی مسیح (ع) و امامان معصوم (ع) است.

علاوه بر این زبان اجلاس نیز فارسی و انگلیسی و در صورت نیاز ایتالیایی و فرانسوی خواهد بود.

همچنین مقرر شد که این اجلاس به صدور یک بیانیه مشترک بینجامد که توسط دو نماینده از طرفین تألیف خواهد شد. انتشار کتاب مجموعه مقالات این نشست دینی به زبان‌های فارسی و انگلیسی، از دیگر مصوبات این دیدار بود.

بنابراعلام این خبر، نهمین دور گفت‌وگوی دینی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای پاپی گفتگوی ادیان واتیکان با عنوان «‌گفت‌وگوی سازنده‌ مسلمانان و مسیحیان برای مصلحت جامعه» آذرماه سال 1393 در تهران برگزار شد.

۱۳۹۵/۳/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...