نسخه چاپی

خسارت‌‌بارترین تحریف امام تحریف انقلابی‌گری ایشان است

حمیدرضا مقدم‌فر

شکی نیست که یکی از مصادیق تحریف شخصیت و مکتب امام خمینی‌(ره) نگاه تک‌بعدی و غیرمنظومه‌ای به ایشان است.

در سال‌های اخیر با ظهور و بروز وسیع‌تر جریان‌های دگراندیش و با افزایش تندبادهای هجوم امام‌ستیزان در داخل و خارج از کشور، عده‌ای که شاید برخی از آنان نیت‌های صادقی هم داشته باشند، تلاش کرده‌اند چهره‌ای از امام خمینی(ره) تصویر کنند که بیش از آنکه به شاخص‌های اسلام ناب محمدی صلّی اللّه علیه و آله نزدیک باشد به اسلام سکولار شباهت دارد.

برخی مهربانی، برخی دیگر مردم‌گرایی و برخی نیز صرفاً شخصیت فقهی و عرفانی امام خمینی(ره) را محور معرفی آن بزرگوار قرار داده و می‌دهند و عامدانه یا از سر غفلت به نخی که این خصوصیات برجسته را به یکدیگر متصل کرده و از او یک اسطوره غیرقابل تکرار ساخته است بی‌توجهی می‌کنند.

آنچه امام خمینی(ره) را پیشوای این حرکت بزرگ یعنی انقلاب اسلامی در سردترین فصل دینداری در تاریخ بشر یعنی قرن بیستم کرد، همانی بود که او در سن 20سالگی در مرقومه خود و با استناد به کریمه قرآنی بیان کرد:

قُلْ إنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَة أَنْ تَقُومُوا لِلهِ مَثْنى‌ وَ فُرادى‌ ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا.

آنچه امام را امام کرد زنده بودن روح قیام و جهاد در وی بود.

در طول تاریخ کم نبودند قاعدین در مناسک و مساجد که از نظر مراتب علمی و فقهی کم از امام خمینی(ره) نداشتند اما نتوانستند صرفاً با فقه، با عرفان و با اخلاق، انقلابی به‌شکوه و ماندگاری انقلاب اسلامی رقم بزنند.

اما این امام عزیز و بزرگوار ما بود که با روح جهادی و انقلابی‌گری خود فقه و عرفان و اخلاق و فلسفه را در خدمت حاکمیت دین خدا درآورد و در مقام یک احیاگر دین مایه عزت اسلام و مسلمین شد.

غمگینانه باید گفت چرا وقتی برخی می‌خواهند نگاه متفاوت به امام خمینی(ره) داشته باشند چشم بر این حقیقت درخشان می‌بندند و تعمداً آنچه را به فقه و اخلاق و فلسفه و عرفان امام خمینی(ره) ارزش بخشیده است انکار می‌کنند.

انقلابی‌گری یک خصوصیت در کنار خصوصیات برجسته امام(ره) نیست؛ بلکه زنده‌کننده و جهت‌دهنده تمام برجستگی‌های آن حضرت است.

با کمی تأمل درمی‌یابیم آن مقدار که دشمن تلاش کرده و می‌کند انقلابی‌گری امام راحل(ره) را زیر سؤال ببرد، فقاهت و عرفان امام(ره) را زیر سؤال نبرده است چرا که دشمن برخلاف بسیاری از غافلان می‌داند که فقاهت امام(ره) فی نفسه خطرآفرین نیست، آن فقاهت وقتی با روحیه جهادی و قیام لله و انگیزه انقلابی برای آبادانی دین و دنیای مردم و حاکمیت دین خدا در زندگی دنیوی به خدمت گرفته شود، خطرآفرین خواهد بود.

بزرگ‌ترین و خسارت‌بار‌ترین تحریف امام خمینی(ره)، تحریف انقلابی‌گری ایشان و فروکاستن ویژگی «انقلابی» امام خمینی(ره) به یک ویژگی در کنار سایر ویژگی‌‌هاست. امید است صاحبان قلم این حریم را پاس بدارند و زنده و جاری بودن دین خدا با همه برجستگی‌های عزت‌آفرین ایشان را در«قیام لله» بدانند و امام عزیز و بزرگوارمان را به‌عنوان اسوه بی‌بدیل آن به نسل جوان معرفی کنند.

همگان توجه داشته باشند عزت ایران اسلامی امروز رهین شجاعت، صراحت، بصیرت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی امام خمینی(ره) است. ویژگی‌هایی که مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری از آنها به‌عنوان معیارهای انقلابی‌گری یاد کردند.

۱۳۹۵/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...