نسخه چاپی

شناسایی 42 هزار معتاد كارتن خواب در كل كشور

به گزارش نما - ایرنا نوشت: معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در 6 ماه گذشته بیش از 42 هزار معتاد کارتن خواب و بی خانمان در کشور شناسایی شدند.

سردار اسدالله هادی نژاد روز یکشنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج افزود: از این تعداد معتاد کارتن خواب و بی خانمان، 15 هزار نفر در تهران و بقیه در استان های مختلف کشور شناسایی شدند.
وی اضافه کرد: در بین معتادان تهران نیز 6 هزار معتاد به دلیل اعتیاد بالا و زمان طولانی اعتیاد امکان بازگشت دوباره به خانواده های خود را نداشتند و از بین معتادان جمع آوری شده تهران، یک هزار نفر معتاد زن بودند و از بین آنها هم 700 نفر بدون خانواده بودند.
وی اظهار کرد: این تعداد معتاد کارتن خواب جدا از کسانی هستند که در کمپ های ترک اعتیاد کشور نگهداری می شوند و هنوز از خانواده های خود ترد نشده و همچنان در محیط خانه و محل کار خود حضور دارند.
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: از بین معتادان جمع آوری شده تهران، بیش از پنج هزار و 300 نفر در کمپ های درمان و ترک اعتیاد نگهداری شدند تا دوباره به مرحله پاکی و حضور در جامعه برسند.
سردار هادی نژاد با اشاره به میزان کشفیات مواد مخدر کشور در سال 1394 افزود: سال گذشته در استان های مختلف کشور و از توزیع کنندگان مواد مخدر و قاچاقچیان در مجموع 618 تن مواد مخدر کشف شده بود که این مقدار در مقایسه با سال قبل از آن 12 درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: 10 درصد از مواد مخدر کشف شده شامل 50 تن، سال گذشته با همکاری نیروهای مرزبانی و سایر ارگان ها در گلوگاه های مرزی از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.
وی در خصوص هماهنگی دستگاه های مختلف برای مقابله با ورود مواد مخدر به داخل مرزهای کشور گفت: با هماهنگی هایی که با نهادهای مختلف انجام شده، مبادی ورودی کشور از طریق هوایی و زمینی به صورت کامل رصد می شود و در مناطق جنوبی نیز هماهنگی برای مقابله با ورود مواد مخدر از مرزهای دریایی انجام می شود.
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در بحث مواد مخدر صنعتی و پیش ساز نیز گفت: با همکاری و هماهنگی های انجام شده دستگاه های مختلف کشور، عرصه قاچاقچیان مواد مخدر پیش ساز نیز بسیار تنگ تر شده و به همین خاطر قیمت این مواد در کشور در یک سال گذشته افزایش چهار برابری داشته است.
وی اضافه کرد: در مرزهای رسمی نیز قاچاق مواد مخدر از طریق ترانزیت، قاچاق چمدانی و معابر مرزی با تجهیز شدن پایانه ها به دستگاه های پیشرفته، رصد می شود و از ورود این گونه مواد پیش ساز به کشور جلوگیری به عمل می آید.
سردار هادی نژاد گفت: استان کردستان از لحاظ مواد مخدر پیش ساز جزو استان های پاک کشور به شمار می آید و با توجه به اینکه این استان علاوه بر مرز مستقیم با عراق، در مجاور استان آذربایجان غربی و مرزهای کشور عراق قرار دارد، احتمال ورود این مواد از این استان نیز وجود دارد.
در این نشست برنامه ریزی برای برنامه هفته مبارزه با مواد مخدر در استان کردستان نیز با حضور اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر استان انجام شد.
در تقویم رسمی کشورمان از ششم تا 12 تیر ماه، به نام هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده و هر ساله در طول این هفته برنامه های اجتماعی، فرهنگی و هنر مختلفی برای مبارزه با این پدیده در استان های مختلف کشور انجام می شود.

۱۳۹۵/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...