نسخه چاپی

محمد گلریز در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما:

استاد حمید سبزواری پرچم دار شعر انقلاب بود/ رسانه ها باید آثار ایشان را اجرا كنند و به گوش مردم برسانند

عکس خبري -استاد حميد سبزواري پرچم دار شعر انقلاب بود/ رسانه ها بايد آثار ايشان را اجرا کنند و به گوش مردم برسانند

استاد سبزواری از پایه گذاران سرودهای انقلابی بود و به عبارتی با زبان هنر حماسه های پیش آمده را به زبان جاری كرد.

محمد گلریز در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما درباره استاد حمید سبزواری گفت: آشنایی من با جناب استاد سبزواری به چند ماه قبل از انقلاب اسلامی بر می گردد. ما با هم روابطی را بر پایه انقلاب و سرود های انقلابی شروع کردیم و از اشعار ایشان برای ساخت این سرودها استفاده می کردیم.
این خواننده برجسته کشور درباره اخلاقیات استاد سبزواري اظهار داشت: جناب سبزواری انسانی بسیار مهربان و متواضع و دلسوز بودند، ایشان دغدغه های مردم را در اشعار خود می گنجاندند و درد و مشکلات مردم را در عرصه های مختلف بر روی کاغذ می آوردند. من معتقدم ایشان یکی از یاران غیور و دلسوز انقلاب و همراه همیشگی امام و مردم بودند. استاد پا به پای امام و انقلاب پیش می آمد و در هر مقطعی از تاریخ ایران عزیز، شعری از خود باقی می گذاشت که هدیه به مملکتش بود. به روایتی وقتی بخواهیم جمع بندی کنیم استاد سبزواری واقعا تاریخ انقلاب بودند. تاریخی شفاف به این جهت که برای همه اتفاقات حادثه ها ترور ها و برای همه قدردانی ها از افراد مبارز اشعاری را باقی می گذاشتند که با آن اشعار میشد یه حقیقت ماجرا پی برد یا ارزش زیستی فردی را درک کرد مانند سرود معروفش برای ورود حضرت امام که این ترانه "خمینی ای امام" به شهرتی خاص رسید یا بقیه سروده هایشان که هر کدام جایگاهی والا دارد که بنده حقیر هم در یکی از این سروده ایشان را همراهی کردم و خواندن آن ترانه را به عهده گرفتم.
محمد گلریز در ادامه تاکید کرد: استاد سبزواری از پایه گذاران سرودهای انقلابی بود و به عبارتی با زبان هنر حماسه های پیش آمده را به زبان جاری کرد. مثل سروده های ایشان درباره شهید مطهری که شعر "اي مجاهد شهيد مطهر" را نوشتند یا شعر پیروز انقلاب "خجسته باد این پیروزی" و یا سرودهایی که برای رحلت امام و شهدای دفاع مقدس روی کاغذ آوردند یا شهادت شهید رجایی و شهید باهنر و شهید بهشتی و خیلی سروده های شاخص دیگری که می تواند حماسه انقلاب را در رابطه با اتفاقاتی که در غم ها و شادی های این اشعار افتاده بیان کرد.
خواننده نامدار کشور درباره اینکه حمید سبزواری می تواند الگوی نسل جوان باشد گفت: در هر صورت ایشان یکی از الگوهایی بودند که برای جوانان می توانند سرمشق خوبی باشند برای جوانانی که جویای شعر ناب وادبیات هستند و دوست دارند در این عرصه فعالیت داشته باشند.
گلریز اضافه کرد: به نظر بنده رسانه ها باید آثار ایشان را اجرا کنند و به گوش مردم برسانند حتی از شعر های ناب و پر ماجرای ایشان ویدئوها و کلیپ هایی بسازند و روی داستان های آن مانور داده و برای اشاعه انقلاب از آنها استفاده کنند. رسانه ها باید این استاد ارزشمند انقلابی را به مردم بشناسانند زیرا خیلی از مردم هستند که اصلا ایشان را در دایره انسان های مشهور ذهن خود ندارند این حرکت به نفع انقلاب هم هست زیرا زمانی که از دیدگاه یک استاد بزرگ به وقایع ارزشمند آن زمان پرداخته شود و مردم فداکاری ها و ستم های دوران ستم شاهی را ببینند و حس کنند و بفهمند در آن دوران مردم چه درد زیادی را تحمل می کردند برایشان قابل ملموس تر است. دردهایی که از تررور و حقارت مردم گرفته تا جنگ و خون دادن پای خاک و عقیده بود مردمی که با شجاعت خاصی ایستادند تا ذره ایی از غرورشان پایمال و زیر کفش های ستم نرود .
گلریز ادامه داد:: به حقیقت ایشان پدر شعر انقلاب هستند البته ما شعرای دیگری هم داشتیم مانند مشفق کاشانی، محمود شاهرخی، نصرالله مردانی، اوستا، گرمارودی و آقای معلم که هنوز هم این مرد بزرگ در قید حیات هستند و می شود از محضر ایشان استفاده ها کرد و ان شاءالله خدا به ایشان سلامتی دهد. خلاصه افراد دیگری هم بودند و هستند ولی سردمدار شعر انقلاب کسی جز استاد حمید سبزواری نبوده و نیست، ایشان جلودار پرچم شعر انقلاب هستند.

۱۳۹۵/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...