نسخه چاپی

كشوری كه زن قربانی تجاوز را محكوم كرد

دادگاهی در قطر، یك زن هلندی را به یك سال حبس تعزیری محكوم كرد.

به گزارش نما به نقل از العالم، به موجب این حکم، "لورا" زن 22 ساله هلندی که از تجاوز و اذیت و آزار یک تبعه قطری به خودش شکایت کرده بود، بعد از پرداخت غرامتی به مبلغ 3 هزار ریال قطر ( 825 دلار آمریکا) از قطر اخراج می شود.
وکیل این زن جوان روز شنبه اعلام کرد که موکلش که برای گذراندن دوره مرخصی خود به قطر رفته بود، در ماه مارس و کمی پس از طرح شکایت از یک تبعه قطر به دلیل تجاوز به عنف، به اتهام در معرض تجاوز قرار گرفتن و ارتباط جنسی در خارج از چارچوب ازدواج، بازداشت شد!
به نوشته روسیا الیوم، وی تاکید کرد که که موکلش وضع عادی ندارد در "نگرانی شدید" به سر می برد و گاه در حالت پریشانی و گاه درحالت خشم است و امیدوار است که مشکلش حل شود.
وزارت امور خارجه هلند بازداشت این زن جوان را تایید واعلام کرده که با وی در ارتباط است.
وکیل لورا گفت که موکلش به هتلی در دوحه رفته که در آن مشروب سرو می شده است و فرد متجاوز با حل کردن داروی بیهوشی در نوشیدنی، او را بیهوش کرده و صبح روز بعد، در داخل آپارتمانی کاملاً ناشناس، به خود می آید و متوجه می شود که درمعرض تجاوز قرار گرفته است.
این زن برای شکایت از فرد متجاوز به مرکز پلیس دوحه رفته بود، اما نیروهای پلیس قطر به او اجازه نداده اند که محل را ترک کند و او را به دادگاه معرفی کردند. دادگاه برای مردی هم که از او شکایت شده بود، به جرم ارتکاب فحشا، مجازاتی برابر با صد ضربه شلاق و به جرم نوشیدن شراب 40 ضربه شلاق تعیین کرد، اما هیچ یک از متهمان در جلسه دادگاه حضور نداشتند.
در سال 2013 هم دادگاهی در امارات یک زن 24 ساله نروژی را که به خاطر تجاوز کارفرمای اماراتی اش شکایت کرده بود، به 16 سال حبس محکوم کرده بود.
دادگاه امارات هم آن زن را به رفتار ناپسند و ارتباط نامشروع و شهادت دروغین و مصرف الکل متهم کرده بودند، اما مسئولان اماراتی بعداً وی را مورد عفو قرار دادند.

۱۳۹۵/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...