نسخه چاپی

وعده انتخاباتی كلینتون:

گرگ‌های تنها را متوقف می‌‌كنم

هیلاری كلینتون در جریان كمپین انتخاباتی خود در كلولند در ایالت اوهایو، به حمله روز گذشته به اورلاندو اشاره كرد و گفت كه تهدید جهادی‌های اسلام‌گرا نمی‌تواند تحمل شود بلكه باید شكست داده شود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، هیلاری کلینتون، نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در جریان کمپین انتخاباتی خود در کلولند در ایالت اوهایو، به حمله روز گذشته به اورلاندو اشاره کرد و گفت که تهدید جهادی‌های اسلام‌گرا نمی‌تواند تحمل شود بلکه باید شکست داده شود.

وی تاکید کرد که آمریکا باید به حل مشکلات سیاسی که منجر به استخدام نیرو توسط داعش می‌شود، کمک کند.

هیلاری با اشاره به گسترش هراس از پاریس و بروکسل تا آمریکا اظهار داشت: ما باید همچون دشمنانمان انعطاف‌پذیر باشیم.

وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: ما باید جهادی‌ها را در همه جای جهان تعقیب کنیم. برای این کار باید با شرکای خود همکاری کرده و ائتلاف‌های خود را قدرت بخشیم. ما باید نهادهای اطلاعاتی و امنیتی خود را پاسخگوی اول در مقابله با این تهدید محسوب می‌شوند، تقویت کنیم. در اورلاندو دست‌کم یک پلیس از ناحیه سر مورد هدف قرار گرفت.

خانم کلینتون مدعی شد که اگر رئیس‌جمهور شود، به شناسائی و متوقف کردن «گرگ‌های تنها» اولویت خواهد داد.

وی به کنترل تسلیحات تهاجمی نظیر آنچه در اورلاندو مورد استفاده قرار گرفت نیز اشاره کرد و ابراز داشت که «به باور من سلاح‌های جنگی نباید جایی در خیابان‌های ما داشته باشند.»

هیلاری کلینتون همچنین از برخی کشورهای عربی نظیر عربستان سعودی، قطر و کویت خواست تا از دادن منابع مالی به‌گروه‌های رادیکال خودداری کنند.

ادعای کلینتون مبنی بر ممنوعیت حمل سلاح در خیابان های آمریکا در حالی است که "انجمن ملی اسلحه" (National Rifle Association) بزرگترین لابی و تشکیلات برای ترویج خرید، نگهداری و استفاده از سلاح شخصی در آمریکاست و اظهارات هیلاری بیشتر بوی تبلیغات انتخاباتی می دهد.

۱۳۹۵/۳/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...