نسخه چاپی

جواد زرینچه در گفت و گو با نما:

انتقاد از منصوریان از حالا خیلی زود است

عکس خبري -انتقاد از منصوريان از حالا خيلي زود است

به‌نظر من انتقاداتی كه این چند روز از منصوریان می‌شود، درست نبوده و او حتماً برای این كار توجیه خودش را دارد. باید به‌منصوریان اجازه دهند تا بازیكنانی به‌خدمت بگیرد كه بتوانند عصای دست او در طول فصل باشند. نباید هنوز كه هیچ اتفاقی نیفتاده، برخی این چنین به‌منصوریان بتازند و عملكرد او را زیر سؤال ببرند.

گفتگو: علیرضا حاجی میرزابابا- زرینچه یکی از پیشکسوتان استقلال است که با کسی رودربایستی ندارد و خیلی راحت حرف دلش را می زند، او معتقد است که باید به منصوریان زمان داد. وی می گوید: نباید از حالا که هنوز هیچ چیز شروع نشده به کار منصوریان ایراد گرفت و باید بگذاریم علی کارش را پیش ببرد و بازیکنانی را بگیرد که در طول فصل عصای دستش باشند.
 
 از روند استقلال در فصل نقل و انتقالات رضایت داشتید؟
استقلال توانست در آغاز راه شروع خوبی در جذب بازیکن داشته باشد و امیدوارم این روند تا پایان فصل نقل و انتقالات ادامه داشته باشد.
کدام یک از بازیکنان ورودی را ستاره نقل و انتقالات استقلال می دانید؟

 وریا غفوری، بختیار رحمانی و علی قربانی بازیکنانی هستند که هر تیمی آرزوی به خدمت گرفتن آنها را دارد و مطمئن هستم منصوریان می‌داند که چطور از بازیکن‌های جدیدی که جذب می‌کند، در لیگ شانزدهم استفاده کند. امیدوارم منصوریان دیگر بازیکنانی را که مورد نظرش هستند، جذب کرده و تمرینات خوبی را انجام دهد تا شروعی پرقدرت در لیگ شانزدهم داشته باشد.
 
 اما کنار این موفقیت در جذب بازیکن؛ بازیکنان قدیمی از استقلال کنار گذاشته شدند؟
 بهتر است از منصوریان به‌خاطر کنار گذاشتن چند بازیکن با تجربه استقلال، انتقاد نشود. این حق طبیعی هر مربی است که بازیکنان مورد نظرش را انتخاب کرده و آنها که نمی‌توانند در کار تاکتیکی‌اش جای داشته باشند را کنار بگذارد. به‌نظر من انتقاداتی که این چند روز از منصوریان می‌شود، درست نبوده و او حتماً برای این کار توجیه خودش را دارد. باید به‌منصوریان اجازه دهند تا بازیکنانی به‌خدمت بگیرد که بتوانند عصای دست او در طول فصل باشند. نباید هنوز که هیچ اتفاقی نیفتاده، برخی این چنین به‌منصوریان بتازند و عملکرد او را زیر سؤال ببرند.
 
 اما این بازیکنان هر کدام روزی عصای دست استقلال بودند و توانستند برای تیم خود موفقیت های زیادی کسب کنند؟
فلسفه فوتبال همین است که یک روز جوان هستید، بازی‌های خوبی از خود ارائه می‌دهید و مورد تشویق هواداران قرار می‌گیرید؛ یک روز هم آرام‌ آرام سن‌و‌سال بالا می‌رود و دیگر شرایط گذشته را ندارید. در این شرایط اگر بازیکن هوشیاری باشید، باید خودتان هر چه زودتر با فوتبال خداحافظی کنید تا هواداران از شما نخواهند که تیمشان را ترک کنید! بازیکنانی که از استقلال جدا شدند، سال‌ها برای آبی‌پوشان زحمت کشیدند و تمام هدفشان موفقیت این تیم بوده است اما این راهی است که همه بازیکنان خواهند رفت و در‌فوتبال تکرار می‌شود.

مثالی هم در این رابطه می زنید؟
به‌یاد دارم روزهایی که خودم در اوج جوانی بودم و به‌گفته علاقه‌مندان به‌فوتبال، بازی‌های خوبی از خود ارائه می‌دادم. شاید آن موقع هرگز فکر نمی‌کردم که روزی مجبور شوم فوتبال را کنار گذاشته و به‌نوعی بازنشسته شوم، اما من هم به‌این روز رسیدم و فوتبال را کنار گذاشتم و فکر می‌کنم جای هیچ گلایه‌ای وجود ندارد.


 امسال رقابت شدیدی هم بر سر ستاره ها داشتند و این رقابت نقل و انتقالات را زیباتر کرده بود؟
 هر سال شاهد رقابت سرخابی‌ها برای جذب بازیکنان جدید هستیم. دو تیم برای اینکه بتوانند در لیگ پرقدرت‌تر ظاهر شوند، به‌دنبال جذب ستاره‌ها هستند تا یک رقابت سالم را با یکدیگر تا پایان فصل نقل و انتقالات انجام می‌دهند. امیدوارم همانطور که تیم‌های بزرگ به‌دنبال جذب ستاره‌ها هستند، به بازیکنان تیم‌های پایه‌شان نیز نگاه ویژه داشته باشند که با استفاده از آنها در فصل جدید باعث رشد و شکوفایی‌شان شده و این نوید را بدهند که تیم‌های بزرگ هم به‌ پایه‌هایشان نگاه مثبتی دارند.

۱۳۹۵/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...