نسخه چاپی

موزه آبگینه كجاست؟

موزه آبگینه كجاست؟ امروز قصد داریم در دهمین قسمت از مجموعه گزارش‌های «كجاست» به موزه تخصصی آبگینه و سفالینه‌ها در تهران سری بزنیم و با امكانات آن آشنا شده و راه دسترسی به آن را بررسی كنیم. با كجارو همراه باشید.

به گزارش نما موزه آبگینه و سفالینه تهران در یکی از خانه‌های تاریخی تهران واقع شده است و به طور تخصصی به نمایش ظروف و اشیای آبگینه و سفالینه از گذشته‌های بسیار دور تا قرون گذشته می‌پردازد. این موزه از نظر ارزش آثار گرانبهای نگهداری شده در آن، معماری بسیار زیبای دوران قاجار، میزبانی سفارتخانه‌ها مصر و افغانستان پس از انقلاب و همین‌طور طراحی موزه بسیار قابل توجه و ارزشمند است.

abgineh-museum
معماری زیبای موزه آبگینه
آدرس

موزه آبگینه در خیابان جمهوری اسلامی، خیابان سی‌تیر، پلاک ۵۵ قرار دارد.
موقعیت موزه آبگینه بر روی نقشه

آدرس

برای رفتن به موزه آبگینه می‌توانید از مترو استفاده کنید. کافی است در خط یک مترو تهران در ایستگاه سعدی از قطار پیاده شده و پس از خروج از ایستگاه با حدود ۲۰ دقیقه پیاده‌روی در خیابان جمهوری به سمت غرب به خیابان سی‌تیر و موزه آبگینه برسید و یا از اتوبوس‌هایی که از خیابان جمهوری می‌گذرند، مثل اتوبوس‌های میدان بهارستان - میدان جمهوری استفاده کنید و در ایستگاه پل حافظ پیاده شده و در خیابان جمهوری به سمت شرق بروید و پس از پنج دقیقه با خیابان سی‌تیر برسید. در این لیست ‌می‌توانید با انتخاب خط ۱ مترو و ایستگاه سعدی، از فهرست اتوبوس‌هایی که در خیابان جمهوری تردد می‌کنند باخبر شوید. این منطقه در طرح ترافیک تهران قرار دارد، پس اگر قصد بازدید از موزه در ایام غیر تعطیل را دارید باید مجوز تردد در طرح ترافیک تهران را خریداری کنید. اما برای یافتن جای پارک در اطراف این موزه باید بسیار خوش‌شانس باشید.

abgineh-museum

موزه آبگینه همه روزه به جز دوشنبه‌ها و ایام سوگواری میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است. اگر قبلا تجربه حضور در این موزه زیبا را داشته‌اید، تجربیات و خاطرات خود را با کجارو و خوانندگان ما در میان بگذارید.

۱۳۹۵/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...