نسخه چاپی

پس از شكست يزداني از مصدوميت نابهنگام خود؛

حسرت طلای المپیك 16 ساله شد

عکس خبري -  حسرت طلاي المپيک 16 ساله شد

با شكست یزدانی از مصدومیت نابهنگام خود حسرت مدال طلای كشتی آزاد ایران در المپیك 16 ساله شد و باید منتظر المپیك 2016 ریودوژانیرو بمانیم تا ببینیم آیا 16 سال پس از آخرین طلای كشتی آزاد توسط علیرضا دبیر، ایران صاحب طلای المپیك می شود؟


به گزارش نما، آخرین روز از رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های المپیک 2012 لندن در حالی با حضور مدعیان اوزان 66 و 96 کیلوگرم پیگیری شد که حذف دو نماینده کشورمان شوک بزرگی به کاروان کشتی ایران وارد آورد.

رضا یزدانی، آزادکار توانمند وزن 96 کیلوگرم کشورمان در حالی پای به میدان المپیک گذاشت که همگان او را شانس مسلم کسب مدال طلا می‌دانستند اما مصدومیت نابهنگام باعث شد تا این دلاورمرد مازنی کشتی ایران در یک قدمی فینال، وداعی تلخ با المپیک 2012 لندن داشته باشد.



شوک بزرگ به کاروان کشتی ایران / حسرت طلا 16 ساله شد!
رضا یزدانی با قرار گرفتن در گروهی سخت و به رغم قرعه‌های بسیار دشوار جانانه جنگید اما سرانجام مغلوب مصدومیت نابهنگام خود شد! آزادکار وزن 96 کیلوگرم کشورمان که در دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود در دور دوم به مصاف "عبدالسلام گادیسوف" از روسیه رفت و توانست در یک کشتی زیبا و دیدنی با نتایج (0 بر 3)، (3 بر 0) و (2 بر 1) بر حریف خود غلبه کند. یزدانی با این پیروی به دور بعد رفت و در مصاف با "ماگومد موسایف" از قرقیزستان موفق شد با نتایج (2 بر 0) و (4 بر 2) حریف خود را از پیش رو بردارد و با شایستگی راهی مرحله نیمه نهایی پیکارهای وزن 96 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد بازی‌های المپیک 2012 لندن شود.

این همان مرحله‌ای بود که یزدانی هیچ گاه در زندگی ورزشی خود آن را فراموش نخواهد کرد، چراکه در همان ابتدای مصاف با "والری آندریتسوف" از اوکراین دچار مصدومیت شدید از ناحیه زانو شد و به رغم اصرار بر کشتی گرفتن نتوانست به کار خود ادامه دهد. بدین ترتیب یزدانی در یک قدمی فینال متوقف شد تا همچنان کشتی آزاد ایران را پس از طلای علیرضا دبیر در المپیک سیدنی در حسرت طلای المپیک نگه دارد. از سویی دیگر "استفان وارنر" از آمریکا راهی دیدار فینال وزن 96 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد بازی‌های المپیک 2012 لندن شد و در نهایت به مدال طلا دست یافت.

مهدی تقوی، نخستین ناکام روز آخر
پیش از مصدومیت رضا یزدانی و شوک بزرگ کاروان کشتی ایران، باخت مهدی تقوی هم در وزن 66 کیلوگرم باعث بهت و تعجب رسول خادم و اعضای کادر فنی این تیم شد. تقوی که دو مدال طلای قهرمانی جهان را در کارنامه دارد در حالی در دور نخست به مصاف "لوپز" کوبایی رفت که انگار از آن تقوی همیشگی فرسنگ‌ها دور بود! این کشتی حساس در شرایطی به سود این حریف توانمند کوبایی به پایان رسید که تقوی در طول سه تایم مبارزه حتی سایه‌ای از قهرمان جهان را نداشت و به راحتی سرنوشت کشتی را به گوی شانس و اقبال سپرد.
مهدی تقوی در دور نخست پیکارهای وزن 66 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد بازی‌های المپیک 2012 لندن، آنچنان اسیر قدرت بدنی بالای حریف سرسخت کوبایی خود شد که در نهایت با نتایج (0 بر 1)، (1 بر 0) و (0 بر 5) برابر این حریف شکست خورد. البته تقوی قبل از به خود آمدن، شانس حضور در گروه بازنده‌ها و جدال برای کسب مدال برنز را نیز از دست داد و با عدم راهیابی این کوبایی به فینال وزن 66 کیلوگرم، تقوی هم وداعی زودهنگام با المپیک 2012 لندن داشت. در این وزن "سوشیل کومار" از هندوستان و "تاتسوهیرو یونیمیتسو" از ژاپن به دیدار فینال وزن 66 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد بازی‌های المپیک 2012 لندن راه یافتند و در نهایت یونیمیتسو ژاپنی به طلا دست یافت. لوپز کوبایی هم برنز گرفت.

تيم كشتي آزاد ايراندر پایان این رقابت ها يك نشان نقره توسط صادق گودرزي و دو مدال برنز توسط احسان لشگري و كميل قاسمي به دست آورد.

۱۳۹۱/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...