نسخه چاپی

واكنش شورای‌امنیت به حمله اورلاندو

شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی در اورلاندوی ایالت فلوریدا را به شدت محكوم كرده است.

به گزارش نما به نقل از نامه نیوز، شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه حمله تروریستی در اورلاندو را که افراد را به خاطر گرایش های جنسی هدف قرار داده ، به شدت محکوم کرده و از همه کشورها خواسته است تا با تهدیداتی که صلح و ثبات بین المللی را به خطر می اندازد، مقابله کنند.

شورای امنیت با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: اعضای شورای امنیت به طور قاطع حمله تروریستی در اورلاندوی فلوریدا را که 12 ژوئن به وقوع پیوست، محکوم می کند، حمله ای که افراد را به خاطر گرایش های جنسی هدف قرار داده و منجر به مرگ 49 نفر و زخمی شدن 53 نفر دیگر شده است.

در این بیانیه آمده است: اعضای شورای امنیت بار دیگر بر این مساله تاکید می کنند که تروریسم در همه اشکال آن یکی از جدی ترین تهدیدات علیه صلح و امنیت بین المللی به شمار می رود.

شورای امنیت بر لزوم مقابله همه کشورها با تروریسم با استفاده از همه ابزارها و مطابق با منشور سازمان ملل و سایر قوانین بین المللی تاکید کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز با ارسال پیامی برای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، همدردی و تسلیت خود و مردم روسیه را به خاطر این حمله تروریستی اعلام کرده است.

بامداد روز یکشنبه فردی به ‌نام عمر متین که یک شهروند آمریکایی افغانی‌تبار است با تیراندازی در یک باشگاه شبانه در شهر اورلاندو منجر به کشته شدن 49 نفر و زخمی شدن 53 نفر دیگر شد.

فرد مهاجم پس از درگیری با پلیس آمریکا کشته شد. پلیس آمریکا با پیدا کردن تجهیزات نظامی از فرد مهاجم، اعلام کرد که این حمله تروریستی بوده است.

بسیاری از خبرگزاری‌ها و سایت‌های تحلیلی آمریکا این حادثه را بدترین و مرگبارترین حادثه تیراندازی در تاریخ آمریکا عنوان کرده‌اند.

۱۳۹۵/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...