نسخه چاپی

نظر تاج درمورد انتقال امتیاز باشگاه نفت به انزلی

رئیس فدراسیون فوتبال، گفت: از لحاظ قانونی انتقال امتیاز باشگاه نفت تهران داری مشكل قانونی است.

به گزارش نما به نقل از مشرق، بازیکنان نفت تهران به همراه چند تن از مربیان این تیم امروز برای اعتراض به واگذاری امتیاز باشگاه به سازمان لیگ رفتند.

در نهایت چند بازیکن نفت تهران برای صحبت با مهدی تاج وارد جلسه او با منصور قنبرزاده شدند.

مهدی تاج در صحبت با نماینده بازیکنان و مربیان نفت تهران در این جلسه گفت: در ابتدا جا دارد از بازکینان نفت تهران تشکر کنم که امسال با وجود همه مشکلات تلاش خود را انجام دادند. نفت باشگاه با اخلاق و منظمی است. بازیکنان این تیم تلاش زیادی کردند و مستحق این برخورد نیستند. از تک تک بازیکنان تشکر می‌کنم. شما موضوع درستی را پیگیری می‌کنید. در هیأت رئیسه این مسئله را بررسی کردیم. موضوع کاملا مشخص است. منصور قنبرزاده با وجود اینکه مدیرعامل باشگاه بود متنی که در مورد این اتفاقات تنظیم کردیم را تائید و امضا کرد. واگذاری نفت به چند دلیل دارای مشکل است و بهتر است بگویم اقدام اخیر غیر قانونی است.

وی افزود: قانون در مزایده رعایت نشده است. واگذاری بر اساس بخشنامه سال 1390 سازمان لیگ دارای اشکال است. 3 هفته قبل خلاء قانونی را برطرف کردیم. هیأت رئیسه سازمان لیگ آن زمان اصلا نمی‌دانست ملوان می‌خواهد امتیاز نفت را خریداری کند ولی ما این کار را کردیم. ملوان یکی از بهترین‌ تیم‌های 40 سال گذشته است. آنها همیشه روی پای خود ایستاند فوتبالی حذف شدند و فوتبالی به قهرمانی جام حذفی رسیدند. در این مور خاص بحث ملوان نیست. با خود مزاید مشکل داریم. مزایده انتقال امتیاز باشگاه دیروز صورت گرفت. قبل از این چیزی وجود نداشت که بخواهیم نسبت به آن عکس‌العمل نشان دهیم. ابتدا به ساکن نمی‌توانستیم حرفی بزنیم. امروز این اطلاعیه را صادر می‌کنیم.

تاج در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: مفاد بخشنامه سال نود را بیان می‌کنم. بر این اساس معامله و انتقال پس از تصویب سازمان لیگ بدون وجود مشکل مالی و حقوقی صورت می‌گیرد. در بحث انتقال نفت تهران این شرایط وجود ندارد. سازمان لیگ هم از این انتقال رضایت ندارد. هیأت فوتبال استان و اداره کل ورزش هم باید موافق این مسئله باشند. همچنین نیاز به تسویه حساب مالی است. اگر قرار باشد واگذاری امتیاز در داخل استان هم واگذاری صورت گرفت اتفاق بیفتد نیاز به موافقت هیأت فوتبال استان داریم مثل آن اتفاقی که در گرفتن امتیاز فولاد نوین توسط استقلال اهواز افتاد.

وی افزود: بدین ترتیب این انتقال مبهم است. شرایط لازم باید برای انجام انتقال وجود داشته باشد. مزایده نفت وجاهت قانونی نداشته است. باید با بازیکنان و عوامل تیم تسویه حساب شود. نمی‌دانم آیا این کار صورت گرفته یا نه. تمامی مواردی که بیان کردم از شروط انتقال امتیاز است. در کل ما مخالف انتقال امتیاز تیم‌ها هستیم و در گذشته هم تجربه خوبی نداشتیم. امیدوارم با توجه به نامه‌ای که امروز به موسسه نفت می‌نویسیم مزایده بار دیگر برگزار شود و این شرایط لحاظ شود. اعضای هیأت رئیسه سازمان لیگ متن نامه امروز را تائید کردند. هیچکدام از انتقال‌های قبلی که در سال‌های گذشته انجام شده موفق نبوده است. این مواردی که می‌گویم به منزله مخالفت با مردم شریف انزلی و دوست خوبم احمد دنیا مالی نیست ما مشکلی با فرد نداریم. اطلاعیه سازمان لیگ به زودی روی سایت سازمان لیگ منتشر می‌شود.

تاج ادامه داد: ما مخالف واگذاری نفت به خارج از تهران هستیم. حتی قبل از اینکه بدانیم چه گروهی برنده می شود مخالفت خود را اعلام کردیم و حرف امروز ما ربطی به برنده مزایده ندارد. باید فوتبالی در این باره تصمیم گیری شود و حتی اگر مزایده بعدی برنده اش از خارج از استان تهران باشد باز همین تصمیم را می گیریم و اجازه نمی دهیم این باشگاه از تهران خارج شود.

بازیکنان نفت تهران در پایان جلسه از تاج تشکر کردند. که مهدی تاج هم در پایان گفت: فکر نمی کردم شرایط طوری شود که قنبرزاده وارد کار شود و این نامه را امضا کند. سازمان لیگ باید موضع می‌گرفت که این کار را انجام می‌دهیم. تیم به هر استان دیگری که می‌رفت موضع ما همین بود. هفته قبل هم همین موضع را داشتیم. هر شهر دیگری هم بخواهد نفت را بگیرد موضع ما همین خواهد بود. این قانون است و باید بر اساس آن عمل کنیم. دو راه برای رسیدن به نتیجه وجود دارد. اول برگزاری مزایده در صورت وجود خریدار در تهران است. در صورت تمایل نفت به تیم‌داری هم شرایط کاملا متفاوت خواهد شد . نمی‌خواهیم بازیکنان نفت فرصت را از دست بدهند. برای باشگاه نفت زمان مشخص کردیم تا جواب قطعی را بدهد و اگر این کار را نکنند بازیکنان می‌توانند بروند و برای تیم‌ بعدی خود تصمیم بگیرند.

۱۳۹۵/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...