نسخه چاپی

ایران با شكست مقدونیه شروع كرد

تیم ملی بسكتبال ایران در نخستین بازی تورنمنت اطلس موفق به شكست نماینده مقدونیه شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین دیدار تورنمنت اطلس موفق به شکست مقدونیه شد. بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی ترکیب اولیه ایران مقابل مقدونیه بودند و سجاد مشایخی و روزبه ارغوان هم از ترکیب 12 نفره بازی امروز بیرون ماندند.

حامد حدادی که چند روز قبل به جمع ملی پوشان اضافه شده، همراه با سایر بازیکنان از نیم ساعت قبل از مسابقه برای گرم کردن وارد سالن شدند. تیم باشگاهی مقدونیه هم که محدودیتی برای استفاده از بازیکنان خارجی نداشت، با چهار بازیکن آمریکایی به مصاف ایران آمد.

شروع 9 بر صفر مقدونیه

تیم مقدونیه با 9 امتیاز پیاپی بازی را شروع کرد و 9-صفر از ایران پیش افتاد. محمد جمشیدی بعد از یک تایم اوت با پرتابی 3 امتیازی،‌اولین امتیاز ایران را به دست آورد و بازیکنان ایران بعد از چند دقیقه بازی را با مقدونیه 11-11 مساوی کردند. ایران با شش امتیاز محمد جمشیدی و پنج امتیاز فرید اصلانی در کوارتر اول با نتیجه 19 بر 18 شکست خورد.

افزایش تعداد تماشاگران

تماشاگران چینی در کوارتر دوم افزایش پیدا کردند و به بیش از 800 نفر رسیدند. ایران هم در این کوارتر عملکرد بهتری داشت و ارسلان کاظمی که در مسابقات غرب آسیا مصدوم شده بود، بازی خوبی در کنار بهنام یخچالی با هفت امتیاز تا پایان نیمه اول انجام داد. ارسلان برخوردی هم با بازیکنان مقدونیه داشت و به خاطر ناراحتی از ناحیه مچ پای راست به روی نیمکت منتقل شد. ایران نیمه اول بازی را با نتیجه 44بر31 برد.

بازیکنان در کوارتر سوم کم دقت بودند و ترن اور (توپ های از دست رفته) زیادی داشتند به همین دلیل هم این کوارتر را با نتیجه 22 بر 11 از دست دادند.

حامد حدادی که به خاطر سه خطایی شدن در کوارتر سوم کمتر بازی کرده بود،‌در کوارتر سوم چهار خطایی شد و البته یار مستقیم خود در تیم مقدونیه را هم پنج خطایی کرد.

بازی در دقایق پایانی برای لحظاتی به خاطر لیز بودن زمین متوقف شد و مقدونیه که سه امتیاز از ایران عقب بود،‌ به یک امتیازی تیم کشورمان رسید، با این وجود ایران در نهایت با نتیجه 80 بر 75 برنده این مسابقه شد.

حدادی بهترین امتیازآور ایران

حامد حدادی با 16 امتیاز، 4 ریباند و 6 پاس گل بهترین بازیکن آماری ایران در این مسابقه بود. بهنام یخچالی با 13 امتیاز؛‌ محمد جمشیدی با 12 امتیاز و ارسلان کاظمی با 12 امتیاز و 7 ریباند سایر بازیکنان برتر ایران بودند. خاویر تامس با 22 امتیاز بهترین بازیکن مقدونیه بود.

تیم ملی کشورمان فردا در دومین دیدار تورنمنت اطلس به مصاف نماینده آمریکا می رود.

۱۳۹۵/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...