نسخه چاپی

تردید آمریكا از كشته شدن ابوبكر بغدادی

سخنگوی ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریكا اعلام كرد، مدركی وجود ندارد كه بتوان كشته شدن یا حتی به شدت زخمی شدن «ابوبكر البغدادی» سركرده داعش را در حملات هوایی اخیر تأیید كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند گزارش‌های منتشر شده در خصوص کشته شدن سرکرده داعش در رقه سوریه را طی هفته گذشته تأیید کند.

بنا بر گزارش روزنامه انگلیسی «میرور»، اخیرا شایعاتی منتشر شده است مبنی بر اینکه «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش به دنبال حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا در سوریه کشته شده است.

با این وجود «کریس گارور» سخنگوی ائتلاف آمریکا در یک ایمیل اعلام کرد که گزارش‌ها درباره کشته شدن البغدادی را مشاهده کرده اما «هنوز شواهدی برای تأیید این شایعات وجود ندارد».

از صبح امروز شماری از رسانه‌ها با استناد به متنی که مدعی‌اند بیانیه گروه تروریستی داعش است، مدعی مرگ بغدادی شده‌اند. با این حال این بیانیه در هیچ‌یک از سایت‌های وابسته به داعش منتشر نشده و پایگاه‌های رصد رسانه‌ای داعش هم اعتبار این بیانیه را تائید نکرده‌اند.

فونت به کار رفته در بیانیه هم از دیگر مواردی است که احتمال جعلی بودن آن را قوت بخشیده است.

این گزارش‌ها پس از آن منتشر شده بود که هفته گذشته شبکه تلویزیونی عراق گزارش کرد که البغدادی که گفته می‌شود در رقه مخفی شده بود، در حمله هوایی نیروهای ائتلاف به شدت زخمی شده است.

از دو سال گذشته که عملیات هوایی در عراق و سوریه آغاز شد، بارها شایعه مرگ بغدادی منتشر شده، اما هیچ‌گاه این گزارش‌ها تائید نشده است.

۱۳۹۵/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...