نسخه چاپی

دیلما روسف با برگزاری انتخابات جدید در برزیل را قبول كرد

روسف گفت: با مقامات سیاسی و جامعه برای رسیدن به توافق گسترده ای گفتگو می كند كه امكان بازگشت به ریاست جمهوری را برای او فراهم كند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فرانسه از برازیلیا ؛ دیلما روسف رئیس جمهوری برزیل که اکنون از قدرت معلق شده است درباره یک پیمان سیاسی برای گریختن از برکناری گفتگو می کند و موافق انتخابات پارلمانی جدید است.

وی اعلام کرد:« اگر انتخابات جدیدی وجود داشته باشد،‌ من همواره با آن موافق هستم . فقط باید یک مسئله را در نظر گرفت : در صورتی که دوره ریاست جمهوری من برقرار نشود ،‌دموکراسی وجود نخواهد داشت و فقط آنگاه ما خواهیم توانست نظر مردم را بخواهیم و ببینیم چه کار باید کرد.»

روسف گفت:« تنها شیوه برای پایان دادن به دوره ریاست جمهوری این است که آیا ملت برزیل آن را از طریق انتخابات درخواست کنند.»

این رهبر چپگرا که دوازدهم مه به طور موقت از قدرت برکنار شد و قرار است سنا درباره برکناری او از قدرت به اتهام دستکاری در حساب های دولتی تصمیم گیری کند اعلام کرد شخصا درباره یک پیمان سیاسی برای گریختن از برکناری گفتگو می کند.

روسف اعلام کرد به زودی در باره جزئیات این پیمان اطلاع رسانی خواهد کرد.

دیلما روسف که در شرایط بحران اقتصادی و رسوایی گسترده مالی به شدت نامحبوب است اعلام کرد با مقامات سیاسی و جامعه برای رسیدن به توافق گسترده ای گفتگو می کند که امکان بازگشت به ریاست جمهوری را برای او فراهم کند.

براساس جدول زمانبندی شده ،‌این رهبر چپگرا که اکنون به جای او میشل تامر معاونش به طور موقت قدرت را دراختیار دارد قرار است اواسط اوت محاکمه شود.

در صورتی که مجرم شناخته شود ،‌ریاست جمهوری را از دست خواهد داد و به مدت هشت سال از هر منصب سیاسی منع خواهد شد.

برای نجات یافتن از این اوضاع او به 28 رای از مجموع 81 رای سنا یا به عبارت دیگر شش رای بیشتر از آنچه او ماه گذشته به دست آورد نیاز دارد.

سناتورها آن زمان با 61 رای ریاست جمهوری او را به حال تعلیق درآوردند.

۱۳۹۵/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...