نسخه چاپی

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامیدر گفتگو با نما:

مشكلات عدیده‌ای گریبان صنایع ما گرفته است

است یكی از مشكلاتی فراروی تولید كه امكان رقابت را برای تولید كننده داخلی فراهم نمی كند، بالابودن‌نرخ بهره بانكی وتأمین منابع مالی و نرخ این منابع است؛ تا زمانی كه تعادلی در نرخ سود مربوط به تأمین منابع مالی شكل نگیرد نمی توانیم از بخش های غیرفعال تولید استفاده كنیم.

به گزارش نما؛ یکی از راه‌های عملی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با محوریت تولید و بهره‌وری، فراهم کردن زمینه‌های لازم برای رشد تولید است .در چنین شرایطی کارکرد نظام بانکی یک امر حیاتی برای رشد تولید در کشور است. متاسفانه ‌نظام بانکی ما آمادگی لازم را برای تحقق این مهم ندارد، لذا تصحیح کارکرد نظام بانکی و تسهیلات ارزان قیمت و کافی امری ضروری به نظر می‌رسد، چرا که تجهیز منابع خرد مردم و هدایت آن به سمت تولید و سرمایه‌گذاری اصلی‌ترین کارکرد نظام بانکی است.
عزیز اکبریان با اشاره به ضرورت اصلاح نظام بانکی اظهار داشت: مسلم است یکی از مشکلاتی فراروی تولید که امکان رقابت را برای تولید کننده داخلی فراهم نمی کند، بالابودن‌نرخ بهره بانکی وتأمین منابع مالی و نرخ این منابع است؛ تا زمانی که تعادلی در نرخ سود مربوط به تأمین منابع مالی شکل نگیرد نمی توانیم از بخش های غیرفعال تولید استفاده کنیم.
وی با بیان مشکلات موجود در مسیر رشد صنعت و افزایش تولید ملی به خبرنگار نما گفت: صنایع ما در کشور گریبان یکسری از مشکلاتی است که تا دولت ابتدا امر آنها را حل و فصل نکند، نمی توانیم رشد صنعت را در کشور شاهد باشیم.
اکبریان افزود: بالا بودن نقدینگی، فراهم نبودن شرایط صادرات، واردات بی‌رویه کالاهای خارجی ، سم مهلکی برای تولید داخلی محسوب می‌شود. مطمئنا اگر این معضلات حل نشود، مشکل صنایع کشور هم حل نخواهد شد.
نماینده مردم کرج خاطر نشان کرد: حقیقت آن است بسیاری از کالاهای وارداتی و خارجی در بازار به صورت قاچاق وارد می‌شود. وقتی در رسانه ملی کشور نشان می دهند که از گمرک‌ها کالای قاچاق وارد می‌شود، چه انتظاری می‌توانیم از بخش‌های دیگر داشته باشیم. لذا باید این موضوع را حل وفصل کنیم.مصرف کالای تولید داخلی و جلوگیری از ورود کالای قاچاق به داخل، از اقدامات مهم در حمایت از تولید ملی است.
وی با اشاره به نقش مجلس ودولت در این راستا اظهارداشت: البته ناگفته نماند که این مشکلات را تنها در حوزه صنایع شاهد نیستیم. لذا مجلس با دولت باید این مشکلات را برطرف کنند .دولت و مجلسبا تعامل و وحدت رویه می‌تواننداز طریق وضع قوانین و مقررات می‌توانند از تولید حمایت کند و سرفصل آن وضع قوانینی است که زمینه را برای تسهیل فضای کسب و کار فراهم کند که این امر مستلزم اجرایی شدن قوانین مربوط به کسب وکار، قوانین مالیاتی و بیمه ای و بهداشت محیط است که می تواند کمک کننده یا بازدارنده برای تولید و حضور در بازار باشد./


۱۳۹۵/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...