نسخه چاپی

سفره افطاری كامل و تمام عیار

7خوردنی كه در اینجا به شما معرفی می‌شود را حتما در افطارهای خود قرار دهید تا ماه مبارك رمضان را با وجود روزهای طولانی و گرمی هوا راحت‌تر بگذرانید.

به گزارش نما بعد از یک روز کامل اطاعت از فرمان خدا و روزه‌داری، لحظه افطار از شیرین‌ترین لحظات است و انتخاب اینکه در این لحظات شیرین چه بخوریم و چه بنوشیم هم از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا انتخاب هوشمندانه و درست غذا برای افطار می تواند تاب و توان و سلامتی انسان را در طول ماه حفظ کند و دچار مشکل نشود.

۷ خوردنی که در اینجا به شما معرفی می‌شود را حتما در افطارهای خود قرار دهید تا ماه مبارک رمضان را با وجود روزهای طولانی و گرمی هوا راحت‌تر بگذرانید.

۱.خرما

خرما یک عضو سنتی در سفره افطار از ابتدا تاکنون است. خرما منبع قند طبیعی‌ست که نه تنها ضرری ندارد بلکه برای تنظیم قند‌خون بدن مفید هم هست.

خرما

۲.شربت تخم‌شربتی

تخم‌شربتی به دانه‌های گیاهانی از مجموعه نعناعیان گفته می‌شود که اغلب در عطاری ها فروخته می‌شود. تخم‌شربتی بسیار مقوی و دارای مواد مغذی‌ست.

برای افطارهای ماه‌مبارک، ترکیبی از تخم‌شربتی و لیموترش درست کنید که سرشار از ویتامین‌ها، کلسیم، پروتئین و آنتی اکسیدان است. این نوشیدنی هم باعث رفع عطش می‌شود و هم قندخون را تنظیم می‌کند.

البته تخم‌شربتی نوشیدنی بسیار مقوی‌ست که مصرف مداوم آن به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان فراوان پیری زودهنگام را از شما دور‌ می‌کند.

نوشیدنی تخم‌شربتی

۳.آش یا عدسی

بعد از یک روز کامل گرسنگی، بهتر است که با غذای سبک و گرمی مثل آش یا عدسی افطار کرد.

آش

۴.فرنی، شیربرنج یا شله‌زرد

یک ظرف فرنی یا شیربرنج یا شله‌زرد برای افطاری یک ترکیب نرم و ساده و زودهضم است که بسیار هم مقوی‌ست.

شله‌زرد

شیربرنج

۵.زیتون

از خوراکی‌های ثابت سفره افطار زیتون است که می‌تواند در انواع شور، تلخ، چرب یا پرورده مورد استفاده قرار گیرد و تمام مواد مغذی از دست رفته را بازگرداند.

زیتون

۶.زولبیا و بامیه

با وجود اینکه مصرف زیاد زولبیا و بامیه کاملا مضر است اما خوردن چند تکه از آن در افطار هم بعد از ساعت‌ها گرسنگی سرحال‌تان می‌آورد و هم به هضم غذا کمک می‌کند.

زولبیا و بامیه

۷.‌ سالاد میوه

پس از افطار خوردن یک کاسه سالاد میوه هم آب از دست رفته را بازیابی می‌کند و هم ویتامین‌‌ها و انرژی بدن را تامین می‌کند.

۱۳۹۵/۳/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...