نسخه چاپی

كارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی:

دلخوشی دشمن به تنزل ما از اصول است

قادری با بیان اینكه قطعا اقتدار جمهوری اسلامی مانع از گستاخی كشورهای مستكبر و پررویی كشورهای كوچك منطقه می شود، گفت: یكی از اموری كه باعث شده اقتدار ایران در طی سه سال گذشته زیر سوال برود، عدم توجه به مولفه های نرم قدرت ایران و تقویت انها است.

به گزارش نما به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین قادری در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز پیرامون بیان تحلیل و ارزیابی خود از فرمایشات مهم روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان نظام مبنی” براینکه برخی تصور می کنند ما می توانیم با امریکا کنار بیاییم و مشکلات خود را حل کنیم در حالیکه این تصور نادرست، و یک توهم است، تصور اینکه مسائل ایران و امریکا سوءتفاهم است و از طریق مذاکره و به شیوه پنجاه پنجاه قابل حل است، تصوری غیر واقعی و غلط است” اظهار کرد: مصالحه ایران با امریکا حقیقتا بی معنا است.

وی با اشاره به اینکه امروزه حتی کشورهایی چون کوبا و کره شمالی که مبانی اسلامی و انقلابی ندارند و چه بسا پایه کمونیستی دارند، به این نتیجه رسیده اند که در لوای مصالحه به هیچ دستاوردی نخواهند رسید براین مبنا مصالحه با امریکا را ملغا کرده اند.

کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی تصریح کرد: این در حالی است که ریشه اختلافات ایران با آمریکا عمیق و ایدئولوژیکی است و قطعا قابل مصالحه نیست، عدم اعتماد امروز روسیه ها در مواجه با امریکا ناشی از فروپاشی شوروی در نتیجه مصالحه گورباچف با امریکا است که دیدند، در مصالحه با امریکا جز ضرر چیزی نیست.

وی تایید کرد: امروز امریکاییان براین تصور هستند که جمهوری اسلامی ایران تنها سنگ پیش پای آنها در دنیا هست، و قطعا براین تفکر هستند که باید این مانع را از پیش پای خود به هر نحوی برداشت، امریکا به دنبال خنجر زدن از پشت به ایران است.

قادری با بیان اینکه پیش از برجام نیز ایران در قرارداد الجزایر شاهد بدعهدی امریکاییان بود و بار دیگر در برجام برعده ای که در تصور ایجاد مصالحه یا حل شدن مشکلات را با مذاکره داشتند، ثابت شد که چنین امری ممکن نیست.

وی افزود: دولتمردان و موافقان برجام باید به این حقیقت برسند که خنجر زدن از پشت در لوای برجام و مذاکرت نقشه امریکاییان است، نباید دلخوش به انجام تعهد از سوی دشمن بود، ولی معتقدم که به تعبیر رهبری بزرگترین دستاورد، برجام، ثابت شدن بدعهدی چند باره امریکا در برابر ملت ایران است.

کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی تصریح کرد: به نظرم به غیر از چند نفر از سیاسیون در این کشور اغلب افراد متوجه شده اند که در برجام ما بد رفتیم و اشتباه کردیم، باید بدانیم هیچ چیزی جز افزایش اقتدار راهگشا نیست.

وی با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه ضرورت نگاه مسئولان به« شناخت بیشتر مسئولان از ظرفیت های عظیم کشور و آگاهی کامل و جامعی نسبت به توانمندیها و امکانات» گفت: اقتدار ایران در طول ۳۵ سال گذشته همواره رو به رشد بود و این بزرگترین قدرت بازدارندگی در برابر گستاخی های کشورهای منطقه خلیج فارس و مستکبر جهانی بود ولی با عدم توجه به اصول و مولفه های قدرت داخلی در طول دو سال گشذته، شاهد زیر سئال رفتن اقتدار ایران از سوی کشورهایی چون عربستان و بحرین هستیم.

قادری عنوان کرد: مواضع پررویی عربستان و کشورهای عربی منطقه علیه ایران به این دلیل است که آنها احساس می کنند اقتدار ایران کاهش یافته است، تنها راه زمین گیر کردن دشمن، همین تقویت اقتدار است،استقلال، اسلام و ولایت فقیه شاخصه های جمهوری اسلامی در جهان است، و اگر این موارد از بین برود که دیگر چیزی نداریم.

وی اذعان کرد: امروز امریکاییان دلخوش به تنزل ما از اصول هستند، سازشکاران و منفعت طلبان خانه امید دشمن در ایران هستند.

۱۳۹۵/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...