نسخه چاپی

پوتین به نامۀ اردوغان پاسخ نداد

سخنگوی رسانه ای ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، گفت: «كرملین معتقد است كه پاسخگویی به پیام رجب طیب اردوغان، رییس جمهور تركیه، نیاز نیست».

به گزارش نما به نقل از العالم، "دیمیتری بسکوف" این مطلب را درخصوص پاسخ پیام تبریک اردوغان به "ولادیمیر پوتین" رییس جمهور روسیه به مناسبت روز ملی روسیه مصادف با ۱۲ ژوئن (۲۳ خرداد ماه) بیان کرد.

وی افزود: «این پیام حاوی مسائل محوری نبود، بلکه پیام تشریفاتی بود؛ چنین پیام های تبریکی به مناسبت روز ملی میان کشورها رد و بدل می شود و معمولا نیازی به پاسخ دهی ندارد».

بسکوف ادامه داد: «متاسفانه این پیام حاوی امور محوری نبود، اما تنش در روابط دیپلماتیک میان کشورها ضرورتا به معنی توقف پیام های تبریک نیست».

اردوغان با ارسال پیامی به پوتین و مردم روسیه روز ملی این کشور را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که روابط مسکو و آنکارا در سطحی که شایسته دو کشور باشد، احیا شود.

بسکوف تاکید کرد: «خواسته های مسکو برای عادی سازی روابط با ترکیه ساده و قابل فهم است».
وی گفت: «پوتین پس از حمله ترکیه به جنگنده سو ۲۴ روس در روز ۲۴ نوامبر ۲۰۱۵(سوم آبان ۹۴) به وضوح گفت که روسیه عادی سازی روابط را منوط به اتخاذ تدابیر ضروری از سوی آنکارا در این زمینه می داند».

سخنگوی رسمی رییس جمهور روسیه تصریح کرد:«شرط ما عذرخواهی رسمی و پرداخت غرامت از سوی ترکیه به خاطر خسارات وارده ناشی از سرنگون کردن جنگنده روسی است که در عملیات نظامی روسیه در سوریه شرکت داشت».

وی با اشاره به تمایل روسیه برای احیای روابط با ترکیه در سطح بالای گذشته گفت: «پوتین بارها گفته که خواستار رابطه خوب با ترکیه است؛ ما دوره همکاری مان با ترکیه را ارج می نهیم، همانند وقتی که روابط ما مبتنی بر شراکت واقعی پیشرفته در تمام سطوح به ویژه در زمینه های بازرگانی و اقتصادی بود».

بسکوف از اینکه ترکیه با اقدام تجاوزکارانه خود رابطه دو کشور را تخریب کرد، ابراز تاسف نمود.

۱۳۹۵/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...