نسخه چاپی

واكنش دوباره رییس مجلس آمریكا به اظهارات ترامپ

رییس مجلس نمایندگان آمریكا برغم حمایت اخیر خود از دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان بار دیگر با اظهارات اسلام ستیزانه او مخالفت كرد و چنین اظهاراتی را مغایر اصول و ارزش های آمریكایی و به ضرر منافع كشورش توصیف كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، پل رایان رییس مجلس نمایندگان آمریکا که در روز دوم ماه ژوئن برغم اختلافات شدید خود با ترامپ رسما حمایت خود از او را اعلام کرده بود طی سخنانی خطاب به کمیته ملی حزب جمهوریخواه اظهارات او را مبنی بر جلوگیری از ورود مهاجران کشور های اسلامی به آمریکا را رد کرد و آن ها را مغایر ارزش های حزب جمهوریخواه وکشورش خواند.

رایان خطاب به سران حزب جمهوریخواه گفت که نبرد کشورش نبردی با مسلمانان افراط گرا است ونه با اسلام و تصریح کرد که بسیاری از مسلمانان آمریکایی جان خود را فدای منافع کشور آمریکا کرده اند.

وی در ادامه باردیگر تکرار کرد که جلوگیری از ورود مسلمانان به خاک آمریکا در راستای منافع این کشور نیست و افزود آمریکا باید بجای تکیه بر مذاهب افرادی که به کشورش وارد می شوند آنان را مورد آزمون ها وبازجویی های امنیتی قرار دهد.

وی که در گذشته واکنش های تندتری نسبت به اینگونه اظهارات ترامپ نشان داده بود این بار با لحنی محتاطانه تر نسبت به واکنش ماه دسامبر خود فقط گفت که مسلمانان جهان از جمله متحدان آمریکا محسوب می شوند.

۱۳۹۵/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...