نسخه چاپی

كمبود آب و مواد غذایی در مناطق زلزله زده

پس از گذشت بیش از 24 ساعت از وقوع زمین لرزه 6.2 ریشتری در بخشی از مناطق آذربایجان شرقی، كمبود آب و مواد غذایی در این مناطق مردم را تحت فشار قرار داده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، تامین آب آشامیدنی بویژه آب معدنی در این شهرستان بسیار سخت بوده و با وجود گرمای هوا مردم زلزله زده به سختی به آب معدنی دسترسی دارند.

هم اکنون بسیاری از مردم اهر به همراه مردم روستاهای تخریب شده نیز در این شهرستان اسکان یافته اند که همین امر خدمات رسانی و تامین آب آشامیدنی و موادغذایی را برای این افراد با مشکلاتی مواجه کرده است.

تامین موادغذایی بویژه نان نیز در شرایط کنونی در این مناطق با مشکلاتی مواجه بوده و افراد حادثه دیده از تداوم این امر گلایه دارند.

آغاز فعالیت مجدد برخی نانوايی‌ها

در همین حال یکی از مسئولان این شهرستان با بیان اینکه مردم از شامگاه دیروز تاکنون برای تهیه آب و موادغذایی و نان با مشکلاتی مواجه بوده اند، تاکید کرد: برخی نانوائیها از نیم ساعت پیش فعالیت مجدد خود را آغاز کرده اند که امیدواریم مشکل نان برطرف شود.

وی که نخواست نامش فاش شود با تقدیر استقامت و صبوری مردم منطقه یادآور شد: از زمان وقوع زلزله تاکنون چندین بار موادغذایی و آب در بین مردم توزیع شده و این روند ادامه خواهد داشت.

علاوه بر این درحالی که کانون زلزله شهرستان اهر بوده اما تنها بیمارستان این شهر از کمبود پزشک متخصص رنج می برد و تنها دو پزشک متخصص داخلی و رادیولوژی در این بیمارستان فعالیت می کنند.

در همین راستا هم اکنون یک بالگرد با چهار نیروی پزشکی از مرکز فوریتهای پزشکی کشور منطقه اعزام شده تا در صورت نیاز به مصدومان امدادرسانی کند.

به غیر از مشکلات آب و موادغذایی، با توجه به خسارات و تلفات جانی زلزله اخیر بسیاری از مردم این شهرستان از عدم ایجاد مرکزی برای پاسخگویی به بازمندگان حادثه گلایه کرده و تاکید دارند که از سونوشت بستگان و خانواده های خود خبر ندارند.

سرنوشت بسیاری از حادثه دیدگان نامشخص است

یک زن روستایی در حالی که به شدت گریه می کرد، گفت: از زمان وقوع زلزله تاکنون از سرنوشت سه فرزندم خبر ندارم و به هر کجا می روم کسی پاسخگو نیست.

در حال حاضر با وجود آرامش نسبی در منطقه زلزله زده و ارائه خدمات به افراد حادثه دیده، کمبودهایی در زمینه تامین نیازهای مردم دیده می شود که مسئولان باید در این خصوص تلاش کنند.
عصر روز شنبه دو زمین لرزه به بزرگی 6.2 و شش ریشتر به ترتیب شهرستان های اهر و ورزقان در آذربایجان شرقی را لرزاند.

97 روستای شهرستان هریس، 293 روستای شهرستان اهر و 47 روستای شهرستان ورزقان بین 40 تا 100 درصد آسیب دیده اند.

۱۳۹۱/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...