نسخه چاپی

دغدغه ای در زمینه قیمت برنج وجود ندارد

ایلنا: حیدرپور گفت:در زمینه تولید برنج نیز كشاورزان دغدغه ای قیمت ندارند و بازار فروش و واردات آن تحت كنترل است.

به گزارش نما به نقل از ایلنا، دلاور حیدرپوردر مراسم اجتماع کارشناسان کشاورزی مازندران با عنوان کشاورزی رکن اقتصاد مقاومتی که در سالن الغدیر سپاه مازندران برگزار شد با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی ، اظهار داشت:شعار هفته جهاد کشاورزی "کشاورزی بستر سلامت و امنیت غذایی کشور"است که با توجه به شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی،اقدام و عملل می توان گفت کشاورزی رکن اقتصادمقاومتی است که باید در تمام زمینه ها از کشاورزان حمایت کنیم.

وی افزود:با ادغام جهاد سازندگی و کشاورزی بیش از 2هزارو 890کیلومتر راه روستایی ایجاد شد و هزارو 300کیلومتر راه روستایی آسفالت و 2هزارو 147 روستا نیز برق رسانی شد،همچنین این سازمان 165شهید،هزارو298جانبازو 3آزاده تقدیم انقلاب کرده است.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران ،تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر در تمامی محصولات به خود کفایی رسیدیم که درتولید مرغ و تخم مرغ در بازار جهانی حضور داریم که سال گذشته 150هزار تن مرغ و تخم مرغ از کشور به خارج صادر شد.

حیدرپور گفت:در زمینه تولید برنج نیز کشاورزان دغدغه ای قیمت ندارند و بازار فروش و واردات آن تحت کنترل است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان داشت: در مازندران 6میلیون تن محصول کشاورزی تولید می شود که با ایجاد زیرساخت مناسب می توانیم این میزان را به 10میلیون تن ارتقاء دهیم.

وی با اشاره به برخورد جدی با ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی گفت:باید قدردان زمینهای زراعی و کشاورزی باشیم زیرا زمین های زراعی مازندران در هیچ جا وجود ندارد و قابل جایگزین نیست.

حیدرپور،گفت:برای توسعه مکانزسیون نیز هزارو 150میلیار ریال برای 3هزارو 200 دستگاه کمباین،تراکتور،کمباین دروگر،نشاکار و ادوات کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

حیدرپور افزود:بانک کشاورزی آمادگی دارد بدون سقف برای خرید هر دستگاه و ادوات کشاورزی تسهیلات به کشاورزان پرداخت کند.

وی گفت:38قفس در زمینه پرورش ماهی در قفس در دریا مستقر شد که 820 تن تولید داشتیم و امسال نیز می توانیم به 5هزار تن برسانیم.

حیدرپور افزود:در زمینه تجهیز و نوسازی ، سال گذشته این طرح در 3هزار هکتار اجرا شد که هزارو 700هکتار تحویل دادیم که 7تا10هزار هکتاردیگر در برنامه این سازمان لحاظ شده است.

۱۳۹۵/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...