نسخه چاپی

ساخت دیوار زیرزمینی برای مقابله با حماس

بعد از دیوارهای حائل در كرانه باختری و غزه، رژیم صهیونیستی اكنون قصد دارد كه دیوار بتنی زیرزمینی برای مقابله با حماس بسازد.

به گزارش نما به نقل از فارس، رسانه‌های صهیونیستی از برنامه این رژیم برای ساخت یک دیوار بتنی به میزان ده‌ها متر زیر زمین و حول نوار غزه خبر دادند.

وبگاه «یدیعوت آحرونوت» از برنامه دستگاه‌های نظامی-امنیتی رژیم صهیونیستی برای ساخت یک دیوار بتنی زیر زمین جهت مقابله با حفاری تونل‌‌های جنبش مقاومت «حماس» پرده برداشت.

این پروژه که تخمین زده می‌شود صدها میلیون دلار هزینه بردارد، در زیر مرز 60 کیلومتری نوار غزه کشیده شده و سومین سیستم بازدارنده‌ای از نوع خود است که رژیم صهیونیستی علیه این منطقه به کار برده است.

اولین دیوار 60 کیلومتری در سال 1994 درپی توافق «اوسلو» و دومین پروژه در سال 2005 درپی تصمیم برای جداسازی کلی غزه از دیگر بخش‌های اراضی اشغالی ساخته شد. البته هیچکدام از این اقدامات نتوانسته مانع اقدامات گروه‌های مقاومت برای مبارزه با اشغالگری شود.

یک مقام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه (دیروز) با بیان اینکه علاقه‌ای به شروع نبردی دیگر با غزه نیستند اما مدعی شد که اگر درگیری جدیدی با حماس رخ دهد، آخرین جنگ این رژیم خواهد بود.

۱۳۹۵/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...