نسخه چاپی

عربستان در كشته‌های تصادفات از ایران پیشی گرفت

اداره عبور و مرور عربستان از افزایش شمار كشته های تصادفات این كشور در سال گذشته خبر داد.

به گزارش نما به نقل از العالم، در سال گذشته تعداد 8063 نفر در حوادث رانندگی عربستان کشته شده اند که با توجه به جمعیت این کشور، میانگین تعداد کشته های عربستانی به نسبت جمعیت این کشور، از آمار سرانه تلفات ایران در جاده ها بیشتر شده است؛ چرا که ایران با جمعیتی حدودا 3 برابر عربستان، تنها دو برابر این کشور تلفات جاده ای دارد و این آمار در ایران رو به کاهش است.
دکتر عبدالحمید المعجل رئیس انجمن "سلامت در رانندگی" عربستان، در گفتگو با رسانه ها، این تعداد کشته در جاده ها را "ناامید کننده" توصیف کرد و افزایش سالانه تلفات حوادث رانندگی را نشانه ناکارامدی برنامه های اجرا شده در این عرصه دانست و گفت: عربستان یکی از 5 کشور اول دنیا از نظر تلفات رانندگی است.
وی اظهار امیدواری کرد که افزایش چند برابری جریمه های رانندگی و افزایش تعداد خودروها و نیروهای پلیس راه و استقرار خودروهای پلیس به فواصل 5 کیلومتر در جاده های بین شهری، موجب کاهش این آمار شود.
بر اساس این گزارش، منطقه ریاض از نظر تعداد حوادث رانندگی در صدر قرار دارد و پس از آن مکه مکرمه و منطقه شرقیه در رده های دوم و سوم قرار دارند، اما از نظر تعداد کشته های تصادفات، مکه مکرمه جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.
بدین ترتیب، به حوادثی که در موسم حج جان حجاج جهان اسلام را تهدید می کند، باید حوادث رانندگی را هم اضافه کرد، چرا که همه ساله شماری از حجاج و عمره‌گزاران از کشورهای مختلف در حوادث رانندگی جان می بازند.
این در حالی است که عربستان سعودی از نظر جغرافیایی، جاده های بین شهری صعب العبور و کوهستانی ندارد و عامل جاده ای تقریبا در تصادفات این کشور بی تاثیر است؛ اما در سال های اخیر، انجام حرکات نمایشی و سرعت سرسام آور در رانندگی، به سرگرمی خطرناک جوانان عربستانی تبدیل شده است.

۱۳۹۵/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...