نسخه چاپی

خروج برزیل از 34 سازمان بین المللی به علت بحران مالی

برزیل به علت بحران مالی هم اكنون حدود 866 میلیون دلار فقط به سازمان های بین المللی مانند سازمان ملل متحد بدهكار است.

به گزارش نما ، خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز نوشت: برزیل اعلام کرد به منظور کاهش هزینه های دولتی، موضوع خروج این کشور از سی و چهار سازمان بین المللی رده میانی را مانند سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) در دست بررسی دارد.

یک منبع آگاه در این باره اعلام کرد برزیل به علت بحران مالی هم اکنون حدود 866 میلیون دلار در حوزه های مربوط به نهادها و سازمان های بین المللی مانند سازمان ملل متحد بدهکار است و دیپلماتهای این کشور در خارج حتی در پرداخت کرایه خانه مشکل دارند.

در فهرست وزارت برنامه ریزی و بودجه برزیل درباره سازمان هایی که احتمال خروج این کشور از آنها وجود دارد ،‌اسامی سازمان هایی مانند سازمان سران ایبرو - آمریکن و نیز شش نهاد وابسته به مرکوسور ، بلوک تجاری آمریکای جنوبی به چشم می خورد.

خروج از سازمان های بین المللی،‌ تازه ترین اقدام خوزه سرا José Serra وزیر امور خارجه جدید برزیل در جهت کاهش هزینه ها به شمار می رود که قول داده است ضمن پرداخت دیون و بدهکاریهای این وزارتخانه ، در جهت موازنه بودجه وزارت خارجه برزیل گام بردارد.

هفته گذشته نیز چهل و شش پست وزارت خارجه حذف شد.

فساد و استعفا
وزیر گردشگری برزیل یکی از متحدان نزدیک میشل تمر، (Michel Temer) رئیس جمهور موقت این کشور روز پنجشنبه به اتهام فساد مالی از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس از برازیلیا، درحای که تنها حدود یک ماه از استیضاح و برکناری دیلما روسف و روی کار امدن تمر به عنوان رئیس جمهور موقت برزیل می گذرد هنریکو ادواردو آلوز سومین وزیر این کشور نیز از سمت خود استعفا کرد.

پیش از این میشل تمر معاون رئیس جمهور برزیل بود.

میشل تمر به دلیل انتصاب سیاستمدارانی که با اتهامات فساد مالی روبرو بوده اند در پست های وزارتی برزیل، در معرض انتقادات شدید قرار دارد.

هنریکو ادواردو آلوز که پیش از این به عنوان یکی از بزرگ ترین تاجران و با نفوذترین سیاستمداران برزیل بود در حال حاضر به اتهام فساد مالی در شرکت نفتی پتروبراس این کشور تحت بازجویی و تحقیقات قرار دارد.

پس از گذشت یک روز از انتشار اظهارات سرژیو ماکادو، رئیس پیشین شرکت نفتی پتروبراس در مورد دست داشتن وزیر گردشگری در فساد مالی این کشور ، دفتر میشل تمر هنوز دلایل استعفای آلوز را اعلام نکرده است.

ادواردو آلوز یکی از بیست سیاستمداری است که به دریافت رشوه از ترانس پترو (Transpetro) یکی از شرکت های زیر مجموعه پتروبراس متهم است.

وی در نامه ای دلایل استعفای خود را این چنین اعلام کرد :« من نمی خواهم برای دولت ناراحتی و یا هر نوع مشکلی ایجاد کنم.»

۱۳۹۵/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...