نسخه چاپی

درآمدها و پاداش‌ها در یورو 2016

۱۳ شركت تجاری از این دوره از مسابقات جام ملت‌های اروپا حمایت می‌كنند كه هر كدام از آنها علاوه بر سهم مشخص پرداختی، وظایف خاصی نیز دارند. شركت‌های بین‌المللی حامی این مسابقات غول‌های بزرگ تجاری نظیر آدیداس، كارلسبرگ، كانتیننتال، مك‌دونالد، كیا، هوندا، شركت هواپیمائی تركیه، شركت تلفن اورانژ، شركت گاز آذربایجان و بانك كشاورزی فرانسه است. تیم ملی فوتبال اسپانیا كه دوبار به‌طور متوالی به قهرمانی جام ملت‌های اروپا دست پیدا كرده است، در این دوره از مسابقات، عنوان «مدافع قهرمانی» را به خود گرفته است. اگر تیمی به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات دست پیدا كند، مجوز شركت در مسابقات «جام كنفدراسیون‌های ۲۰۱۷ » در روسیه را به دست خواهد آورد.

به گزارش نما به نقل از دنیای اقتصاد،همچنین با اعلام جوایز ٢٤ تیم حاضر در جام ملت‌های اروپا مشخص شد که یوفا، ٣٠١ میلیون یورو به تیم‌ها خواهد داد که سهم قهرمان از این مقدار ٢٧ میلیون یورو است. این رقم نسبت به دوره گذشته جام ملت‌های اروپا افزایش یافته است.

در اول ماه ژوئن امسال اعلام شد که اگر تیم ملی فوتبال فرانسه قهرمان این دوره از جام ملت‌های اروپا شود، به هر کدام از ٢٣ بازیکن این تیم، ٣٠٠ هزار یورو اهدا خواهد شد. با این حال بازیکنان تیم ملی‌ فرانسه که در کشور خود به «آبی‌ها» مشهور هستند، اگر به مرحله یک چهارم نهایی برسند ۱۶۵ هزار یورو، اگر به مرحله نیمه نهایی برسند ٢١٠هزار یورو و اگر به بازی فینال مسابقات راه پیدا کنند نفری ٢۵٠ هزار یورو پاداش خواهند گرفت.

این پاداش از بخشی از پولی که «یوفا» یا «فیفا»، به فدراسیون فوتبال فرانسه می‌دهد، تامین خواهد شد. با وجود هزینه سنگین تامین امنیت در مسابقات فوتبال یورو ۲۰۱۶، درآمد زیادی از این رویداد ورزشی عاید فرانسه و یوفا خواهد شد.

کارینا شابور، کارشناس مسائل اقتصادی در این زمینه گفت: برگزاری این مسابقات برای یوفا ۶۵۰ میلیون یورو هزینه در بر دارد.

فرانسه نیز برای برگزاری این مسابقات یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون یورو هزینه می‌کند. این بودجه برای نوسازی استادیوم‌های ورزشی و بهبود زیرساخت‌ها و همچنین تامین امنیت هزینه خواهد شد. بودجه‌ای که برای تامین امنیت در نظر گرفته می‌شود، با توجه به تهدیدهای تروریستی افزایش شدیدی داشته است.

در اصل ۲۴ میلیون یورو از این بودجه صرف تامین امنیت مسابقات خواهد شد. در کل برگزاری مسابقات یورو ۲۰۱۶، دو میلیارد یورو هزینه در بر دارد.

وی افزود: اعطای حق پخش تلویزیونی، اسپانسرها و فروش بلیت ایجاد درآمد می‌کند و یوفا بیشترین سهم را از این درآمد خواهد داشت. یوفا از این مسابقات درآمدی دو میلیارد یورویی خواهد داشت.

«کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه گفت: مرکز حقوق و اقتصاد ورزش، حضور یک میلیون طرفدار فوتبال در فرانسه را پیش‌بینی کرده است. این گردشگران ورزشی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو پول خرج خواهند کرد.» این رقم بر تولید ناخالص ملی فرانسه اضافه خواهد شد و ۲۶ هزار فرصت شغلی تمام وقت ایجاد می‌کند.

درآمد مالیاتی دولت از پولی که طرفداران فوتبال هزینه خواهند کرد، ۱۸۰ میلیون یورو پیش‌بینی شده است. اگر سیلاب، اعتصاب و سوءقصدها مشکل‌ساز نشوند، برگزاری این مسابقات امتیازی برای وجهه دولت فرانسه محسوب می‌شود.

۱۳۹۵/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...