نسخه چاپی

افشای همكاری سازمان اطلاعات تركیه با داعش

یك نمایندۀ پارلمان تركیه از وجود 5 خانه تیمی در شهر استانبول خبر داد كه داعشی‌ها، با اطلاع سازمان اطلاعات تركیه در آن فعالیت می كنند.

به گزارش نما به نقل از العالم، "آران اردام" نمایندۀ حزب جمهوری خواه خلق در پارلمان ترکیه در چند پیام متوالی در صفحۀ تویتر خود نوشت: در این 5 خانه تیمی، عناصر و هواداران داعش، در زمینه عقاید و اصول فکری، آموزش می بینند تا پس از انتقال به سوریه، آموزش نظامی بینند.

به نوشتۀ سانا، این نمایندۀ پارلمان ترکیه خاطر نشان کرد: سازمان اطلاعات ترکیه، از عملیات انتحاری که عناصر داعش طی ماه های گذشته در ترکیه مرتکب شدند، با اطلاع بود و از فعالیت داعشی ها در این 5 لانه نیز با خبر است، اما هیچ کاری نکرد و نمی کند و علت این مساله، نامفهوم و خطرناک است.

وی افزود: همه می دانند که داعش، در حداقل 70 منطقۀ ترکیه لانه ها و گروهک های خفته دارد و هزاران جوان به داعش و جبهه النصره و دیگر گروه های مسلح تروریست پیوسته اند.

اردام احتمال تغییر رویکرد رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در قبال گروه های مسلح تروریست در سوریه بعید دانست و گفت: این رویکرد، ناشی از تفکری خونریز و خطرناک است که اردوغان، به سبب ائتلاف با عربستان، قطر و کشورهای واپسگرای عربی و اسلامی، روز به روز بیشتر در آن گرفتار می شود.

پیش از این، "اوزتورک یلماز" رئیس حزب جمهوری خواه خلق نیز در گفت وگو با شبکه "اولوصال" تاکید کرد که اردوغان، در قبال سوریه و عراق سیاست های خطرناکی اتخاذ کرد که به شکل خطرناکی بر ضد ترکیه بازتاب یافته است.

۱۳۹۵/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...