نسخه چاپی

تخلیه آب از تونل مترو توسط آتش‌نشانان

رییس كمیته عمران شورای شهر تهران در خصوص جزییات حادثه صبح امروز شهران توضیحاتی را ارائه كرد و گفت: تخلیه آب از تونل مترو یكی از دغدغه‌های فعلی است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، اقبال شاکری در خصوص بازدیدش از محل حادثه بامدادی شهران گفت: حادثه بسیار سنگینی بوده است که به لطف خدا ختم به خیر شد.


وی با بیان اینکه عمق گودال ایجاد شده و ارتفاع شعله‌های گاز و آتش بسیار چشمگیر بود گفت: ارتفاع آتش دو برابر ارتفاع ساختمان‌های اطراف بوده است و قطر آتش چندین متر بود که حتی این مساله سبب شد که آتش وارد ساختمانی در شمال غرب محل حادثه شده و آن را طعمه حریق کند.

شاکری با بیان اینکه این آتش ابتدا وارد تونل مترو شده و پس از آن آسفالت را شکافته و به سطح زمین آمده است گفت: حتی از آنجایی که لاینینگ مترو انجام شده بود حدود 500 الی 600 متر از سیستم برق تونل مترو دچار سوختگی شده است.

وی با اشاره به ورود آب به داخل تونل در حال ساخت مترو گفت: عمق آب داخل تونل 3 متر است.

جستجو در تونل مترو برای یافتن دو کارگر مفقودی

شاکری افزود: پیمانکار مدعی است از دو نفر از کارگرانش خبر ندارد و بر همین اساس مأموران آتش نشانی با آوردن قایق‌های موتوری در حال جستجو در داخل تونل مترو و تخلیه آب هستند.

وی با اشاره به محبوس شدن وسایل ساخت مترو در داخل تونل و زیر آب اظهار کرد: امیدواریم خبر پیداشدن این دو کارگر را به زودی بشنویم اما هنوز هیچ خبری در خصوص مرگ آن‌ها منتشر نشده است.

وی با اشاره به همدلی و همبستگی همه مسئولان در این حادثه تصریح کرد: اورژانس، مدیریت بحران، دادستانی، فرمانداری و استانداری در پوشش این حادثه نقش به سزایی داشتند.

شاکری با بیان اینکه باید تخلیه آب از تونل به سرعت انجام گیرد گفت: برای پیداکردن دسترسی به محل حادثه باید هرچه زودتر آب تونل از سوی مأموران آتش نشانی تخلیه شود.

وی با اشاره به وصل شدن آب و برق اهالی منطقه در پاسخ به این سوال که در برخی اخبار به نقش مترو در ایجاد این حادثه اشاره شده است گفت: محلی که انفجار در آن رخ داده است از محل مترو فاصله دارد اما باید بررسی‌های لازم صورت گیرد تا علت حادثه مشخص شود اما آثار ریزش آب در محل حادثه دیده شده است و حتی اهالی و کارگران مترو به دادستان عنوان کردند که چندین ساعت قبل از حادثه فوران و ریزش آب را مشاهده کرده‌اند اما باید اطلاعات جمع‌بندی شود.

رییس کمیته عمران شورای شهر با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه در زمان استراحت و نماز کارگران اتفاق افتاده است گفت: این حادثه ختم به خیر شد اما لازم است شرکت‌های آب،‌ گاز، مترو و مخابرات نقشه تاسیسات زیرساختی خود را فراهم کنند نه اینکه در مواقع بروز حادثه با روش‌های دستی و به دور از تکنولوژی بخواهند تاسیسات خود را پیدا کنند.

۱۳۹۵/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...