نسخه چاپی

منبع ظهور تروریسم فتح شد

عکس خبري -منبع ظهور تروريسم  فتح شد

آزادسازی این شهر از آن رو اهمیت دارد كه فلوجه به منزله یكی از مراكز مهم تجمع تكفیری‌ها و بعثی‌ها، منبعی برای ظهور تروریسم و عملیات علیه مردم عراق بوده است؛ به گونه‌ای كه دولت عراق تاكنون نتوانسته بود با شیوع تروریسم در این شهر مبارزه جدی بكند

پس از گذشت سه هفته از تلاش نیروهای مردمی و ارتش عراق برای بازپس‌گیری شهر فلوجه، سرانجام این شهر روز گذشته از چنگال تروریست‌ها آزاد شد. آزادسازی این شهر از آن رو اهمیت دارد که فلوجه به منزله یکی از مراکز مهم تجمع تکفیری‌ها و بعثی‌ها، منبعی برای ظهور تروریسم و عملیات علیه مردم عراق بوده است؛ به گونه‌ای که دولت عراق تاکنون نتوانسته بود با شیوع تروریسم در این شهر مبارزه جدی بکند و حتی آمریکا نیز با وجود اشغال عراق در سال ۲۰۰۳، به سمت فلوجه نرفته بود. در حقیقت، آزادسازی فلوجه نقطه عطفی در مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه به شمار می‌آید و حاوی پیام‌های زیر است:
۱- با توجه به متلاشی شدن اتاق فرماندهی داعش و ضربه بر بقایای حزب بعث در عراق، تضعیف تروریسم بعثی- تکفیری نخستین دستاورد این آزادسازی است.
۲- آزادسازی فلوجه مقدمه‌ای برای آزادسازی موصل است؛ زیرا از این پس ارتش و نیروهای مردمی عراق می‌کوشند به سمت شمال رفته و حمله گسترده‌ای علیه داعش در موصل، یعنی مقر اصلی داعش در عراق آغاز کنند و اساساً عملیات آزادسازی فلوجه نیز با همین هدف طراحی و اجرا شد. از این رو، پیش‌بینی می‌شود، این پیروزی در جبهه‌های دیگر، مانند سوریه بر روحیه تروریست‌ها تأثیرگذاری منفی و در نقطه مقابل بر روحیه رزمندگان مقاومت، تأثیرگذاری مثبتی داشته باشد.
۳- با توجه به نقش محوری نیروهای مردمی عراق (حشد الشعبی) در آزادسازی فلوجه و حضور فرماندهان ارشد این نیرو در کنار مقامات ارتش عراق در ساختمان مقر فرمانداری فلوجه، طرح آمریکا برای حضور نداشتن نیروهای حشد الشعبی در موصل شکست خورده است؛ زیرا حضور حشدالشعبی در عملیات موصل به مطالبه‌ای عمومی تبدیل خواهد شد.
۴- عملکرد ائتلاف ضدداعش به سرکردگی آمریکا زیر سؤال می‌رود؛ زیرا با وجود تشکیل ائتلاف دروغین مبارزه با داعش از سوی آمریکا تاکنون این ائتلاف هیچ عملیاتی علیه داعش نداشته و بلکه آن را تقویت نیز کرده است.
با توجه به آنچه گفته شد، امید آن می‌رود که به زودی تروریسم به پایان خط خود نزدیک شود.

۱۳۹۵/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...