نسخه چاپی

۱۴۰ حفره امنیتی در پایگاه اینترنتی پنتاگون كشف شد

وزیر دفاع آمریكا اعلام كرد هكرهایی كه برای آزمایش امنیت پنج پایگاه اینترنتی پنتاگون از جمله پایگاه اینترنتی مشهور«defense.gov» دعوت شده بودند، نزدیك به ۱۴۰ حفره امنیتی را ظرف یك ماه پیدا كردند.

به گزارش نما، دانشجو به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا جمعه اعلام کرد هکرهایی که برای آزمایش امنیت پنج پایگاه اینترنتی پنتاگون از جمله پایگاه اینترنتی مشهور«defense.gov» دعوت شده بودند، نزدیک به 140 حفره امنیتی را ظرف یک ماه پیدا کردند.

در مجموع هزار و 410 آمریکایی نخبه در زمینه انفورماتیک و شبکه در این «آزمون هک» که از سوی وزارت دفاع آمریکا برای تقویت امنیت پایگاه‌های اینترنتی این وزارتخانه برگزار شده بود، شرکت کردند.

ظرف یک ماه، آنها هزار و 189 گزارش درباره نقاط آسیب‌پذیر در این پایگاه‌های اینترنتی ارائه کردند که به کشف 138 حفره امنیتی «معتبر و منحصر به فرد» منجر شد.

بهترین فرد در میان آنها که توانست چندین حفره را پیدا کند، 15 هزار دلار از 75 هزار دلار جایزه تعیین شده را به خود اختصاص داد.
اشتون کارتر که خود از علاقمندان پر و پا قرص علوم و فناوری است، از تقویت امنیت پایگاه‌های اینترنتی پنتاگون با کمترین هزینه استقبال کرد و گفت‌:«اگر از روند کلاسیک (برای یافتن این حفره‌ها) استفاده می کردیم یعنی از یک شرکت

امنیت انفورماتیک می خواستیم این کار را برای ما انجام دهد، بیش از یک میلیون دلار برای ما خرج بر می داشت.»

وی افزود: «اما این نوع برنامه‌ها به ما امکان می دهد پل‌هایی بین خود و شهروندان خلاق کشور که می خواهند به دفاع از کشورشان کمک کنند، بسازیم.»

یکی از شرکت کنندگان در این آزمون دیوید دورکین، دانش‌آموز 18 ساله از منطقه واشنگتن دی سی بود که گفت ده تا پانزده ساعت برای یافتن حفره‌های امنیتی در پایگاه‌های اینترنتی پنتاگون صرف کرده است.

وی که در مراسمی با حضور اشتون کارتر شرکت کرده بود، افزود: «من در وقت‌های آزاد خود و در زمانی که تکلیف مدرسه نداشتم روی این مسئله کار کردم.»

با این حال دیوید دورکین که قصد دارد در دانشگاه در رشته انفورماتیک تحصیل کند، در این آزمون پولی برنده نشد زیرا شش حفره‌ای که او پیدا کرده بود قبلا توسط دیگران گزارش شده بود.

او با این وجود شرکت در چنین آزمونی را باارزش دانست و گفت این کار برای ساخت یک شبکه و به دست آوردن شهرت بسیار خوب است.

۱۳۹۵/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...