نسخه چاپی

قانون اساسی سوریه به تایید مردم رسید

وزیر كشور سوریه اعلام كرد كه مشاركت مردم در همه‌پرسی قانون اساسی جدید به بیش از 57 درصد رسید و میزان موافقت مردمی با آن 89.4 درصد است.

به گزارش فارس، محمد الشعار وزیر کشور سوریه نتیجه همه‌پرسی روز گذشته قانون اساسی جدید این کشور را اعلام و تاکید کرد که این قانون موافقت حدود 90 درصد رای‌دهندگان را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزیر کشور سوریه اعلام کرد که میزان مشارکت مردم 57.4 درصد یعنی به مقدار 8 میلیون 300 هزار نفر رسید در حالی که کل کسانی که واجد شروط رای دادن بودند، 14.5 میلون نفر بود.

محمد الشعار اعلام کرد، این در حالی است که مخالفان در این همه‌پرسی تردید کرده بودند و از مردم خوسته بودند که آن را تحریم کنند.

وی افزود که تعداد کسانی که رای منفی به همه‌پرسی دادند 9 درصد یعنی 753 هزار نفر بود و 1.6 نیز آراء باطله بود.

وزیر کشور سوریه افزود که روند همه‌پرسی «شاهد اقبال مردمی بود در حالی که در برخی مناطق مردم تهدید شده بودند و گروه‌های مسلح اقدام به ارعاب هموطنان کردند و اقداماتی برای تخریب و تحریک از طرف شبکه‌های ماهواره‌ای گمراه انجام شده بود.

این مقام سوری اعلام کرد که سوریه شایسته این دستاورد متمدنانه و نوینی بود که مردم وفادار سوریه با آگاهی و حس ملی خود و درک ابعاد توطئه کنونی آن را ایجاد کردند و بر پیشبرد روند اصلاحات در همه زمینه‌ها اصرار کردند.

۱۳۹۰/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...