نسخه چاپی

اظهارات جنجالی قاتل نماینده پارلمان انگلیس در دادگاه

قاتل نماینده پارلمان انگلیس در اولین جلسه دادگاه در اظهاراتی جنجالی، نام خود را به عنوان «مرگ برخائن، آزادی برای انگلیس» معرفی كرد.

به گزارش نما ، فارس به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: قاتل «جو کاکس» نماینده پارلمان بریتانیا که او را اواخر روز پنجشنبه هفته گذشته مقابل دفتر کارش در «لیدز» با ضربات گلوله و چاقو کشت، در اولین جلسه دادگاه، نام خود را با عنوان «مرگ بر خائن، آزادی برای بریتانیا» ارائه کرد.

«توماس مئیر» 52 ساله، روز شنبه (امروز) این اظهارات جنجالی را در دادگاه بدوی «وست‌مینستر» لندن مطرح کرد.

پلیس «یورکشایر غربی»، مئیر را در نیمه‌شب گذشته به قتل، وارد کردن صدمه شدید جسمی، مالکیت سلاح گرم با قصد ارتکاب جرم و همچنین دیگر اتهامات مربوط به حمل اسلحه متهم کرد.

کاکس نماینده حزب کارگر روز پنجشنبه گذشته در زمان خروج از خودرو خود در شهر «بریستال» در حوزه انتخاباتی‌اش مورد حمله قرار گرفت و کشته شد و این در حالی است که 41 سال بیشتر نداشت.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری ‌آمریکا با همسر کاکس تماس تلفنی برقرار کرد تا برای مرگ او تسلیت بگوید و بیانیه‌ای را در تحسین تعهد و خدمات کاکس منتشر کرد.

کمپین قبل از برگزاری همه‌پرسی روز پنجشنبه در خصوص تعیین ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا به واسطه این رخداد به حال تعلیق درآمد.

این حمله، نگرانی امنیتی برای دیگر اعضای پارلمان انگلیس که به صورت روزانه با حوزه‌های انتخاباتی در نشست‌های عمومی دیدار می‌کنند را افزایش داده است.

۱۳۹۵/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...