نسخه چاپی

مجید جلالی در گفت و گو با نما:

قوانین را باید بر اساس ظرفیت فوتبالی بنویسند!

عکس خبري -قوانين را بايد بر اساس ظرفيت فوتبالي بنويسند!

قوانین را باید بر اساس ظرفیت فوتبالی و شرایط حاكم بر آن كشور طراحی كنیم. نمی دانم چرا به این مسائل رسیدگی نمی شود و اصلا برایش اهمیت قائل نیستند. در مراكز تصمیم گیری فوتبال باید امثال من و علی دایی باشیم؛ كسانی كه در بطن فوتبال هستند و با مشكلاتی كه به فوتبال لطمه می‌زند، آگاهند.

مجید جلالی از آن دسته مربیانی است که فوتبال را به خوبی و درستی به شاگردانش آموزش می دهد. آقا معلم از نظم و دیسیپلین خاصی هم برخوردار است. جلالی مانند دیگر مربیان در این ایام سخت به دنبال بستن تیمی قدرتمند است هرچند براساس اخبار و شواهد در این فصل برخلاف فصل‌های قبل تیم‌های صنعتی با کمبود بودجه مواجه شده‌اند به طوری‌که بعد از سپاهان و ذوب‌آهن که بیشتر به فکر کم کردن هزینه‌ها هستند گلایه‌های مجید جلالی از اتفاقات نقل و انتقالات مهر تاییدی براین موضوع است.


 آقا مجید دوباره با یک تیم صنعتی شروع کردید، تجربه فصل قبل برایتان بد نبود؟
 فرقی بین تیم های صنعتی و دیگر تیم ها ندارد. فوتبال ایران هنوز حرفه ای نشده که بگوییم فلان تیم دولتی است و دیگری خصوصی و شخصی! فصل گذشته هم من در سایپا راحت بودم ، اما اواخر فصل دیگر شرایطی پیش آمد که باید از این تیم خارج می شدم . در حال حاضر نیز با پیکان قرارداد دارم و تمام تلاش خود را برای این تیم با اصالت انجام می دهم.


 حالا چه خبر از پیکان ؟

ما تمریناتمان را آغاز کردیم. در این مدت ۱۶، ۱۷ بازیکن جوان جذب کرده‌ایم و احتمالا ۶ سهمیه خود را هم با بازیکنان با تجربه پر کنیم. اسکلت اصلی تیم را که بازیکنان جوان تشکیل می دادند را نیز حفظ کرده‌ایمچند گزینه با تجربه هم مدنظر داریم که ظرف چند روز آینده آنها را جذب خواهیم کرد. سعی ما این است که تا آخر هفته تیم را کامل ببندیم.


بسیاری از مربیان و مدیران از آشفتگی بازار نقل و انتقالات گلایه داشتند؟

تمام این مشکلات حاصل قوانینی است که در حوزه نقل و انتقالات وجود دارد. به نظرم قوانین نقل و انتقالات فوتبال ایران ویران کننده است. اگر نگاه کنید متوجه می‌شوید قرارداد ۸۰ درصد بازیکنان تقریبا تمام تیم‌ها یکساله است و با اتمام لیگ، باید دوباره تیم را از نو جمع و جور کرد. همین موضوع به آشفتگی بازار کمک می‌کند.قرارداد یکسال معنا و مفهوم ندارد. این نه تنها به نفع باشگاه‌ها نیست که سرمایه‌هایشان دود می‌شود بلکه به نفع بازیکنان هم نیست.


به نظر شما زمان نقل و انتقالات بازیکنان چقدر باید باشد؟

دوره نقل‌و‌انتقال بازیکنان لیگ برتر باید دو هفته باشد و بعد از دو هفته یک مهلت دیگر برای جذب یکی دو بازیکن دیگر بدهند. اینکه بخواهند دوره جذب بازیکن را ۴ ماهه بگذارند، نه به نفع فوتبال است و نه به نفع بازیکن. این کار به بازیکنان فرصت می‌دهد که در تمام باشگاه‌ها یک چرخی بزنند و بعد از اتمام دوران بدنسازی، تیم خود را انتخاب کنند.


 اما گویا این شکل کار را سازمان لیگ از لیگ های اروپایی کپی برداری کرده که بازیکنان خارجی مشکلی نداشته باشند؟
 
سئوال من این است که کجای دنیا قرارداد بازیکنان ۸۰ درصد تیم‌ها یکساله است؟ قوانین را باید بر اساس ظرفیت فوتبالی و شرایط حاکم بر آن کشور طراحی کنیم. نمی دانم چرا به این مسائل رسیدگی نمی شود و اصلا برایش اهمیت قائل نیستند. در مراکز تصمیم گیری فوتبال باید امثال من و علی دایی باشیم؛ کسانی که در بطن فوتبال هستند و با مشکلاتی که به فوتبال لطمه می‌زند، آگاهند.
 
 آیا فکر نمی‌کنید زمان برای بستن تیم پیکان برای شما از دست می‌رود؟

ما تمریناتمان را از آغاز کردیم. دوست داریم تیممان کامل باشد ولی این دیگر دست ما نیست. با هر بازیکنی که صحبت می‌کنیم می‌گوید از استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی پیشنهاد دارم. اینها مشکلات فوتبال ماست. اگر من تصمیم گیرنده بودم، قطعا دوره نقل و انتقالات را دو هفته می‌گذاشتم و سپس به‌ترتیب برای ماه‌های دوم، سوم و چهارم اجازه می‌دادم باشگاه‌ها، یکی دو بازیکن دیگر جذب کنند.


کدام بازیکنان بزرگ در راه پیکان هستند؟
 اسامی زیادی برای تیم پیکان مطرح می‌شود که اکثر آنها گمانه زنی رسانه‌ای است. اسامی بازیکنانی که می‌خواهم در اختیار باشگاه است و آنها نسبت به جذب بازیکنان موردنظرم اقدام می‌کنند.


 آیا این درست است که نکونام یا تموریان را می‌خواهید؟

این موارد به جزئیات مربوط می وشد که نمی خواهم در موردش صحبت کنم. لیست بازیکنان را به باشگاه داده‌ام و قصدمان این است که یکسری از بازیکنان جوان و با استعدادی که در لیگ یک با تیم همراه بودند را حفظ کنیم. همچنین می‌خواهیم بازیکنان جوان دیگری را شناسایی کنیم و در کنار چند بازیکن باتجربه لیگ برتری بتوانیم شرایط خوبی را رقم بزنیم.البته ما یک یا دو بازیکن خیلی با تجربه می خواهیم ولی اینکه انها چه کسانی باشند در آینده معلوم می شود.


مجموعه باشگاه چقدر برای تیم فوتبال هزینه خواهد کرد؟
 باشگاه به هیچ عنوان قصد ندارد که ریخت و پاش‌های گذشته را انجام بدهد و نمی‌خواهد که هزینه‌های غیر ضروری داشته باشد بلکه قصد باشگاه این است که به صورت عقلانی و تنظیم شده قدم به لیگ برتر بردارد تا بتوانیم زمینه‌ساز موفقیت‌های آینده تیم شویم.


۱۳۹۵/۳/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...