نسخه چاپی

توزیع كتب درسی از دهه سوم شهریور ماه

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی از توزیع كتاب‌های درسی در دهه آخر شهریور ماه خبر داد.

به گزارش نما به نقل از برنا، حجت الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در توضیح آخرین وضعیت آماده‌سازی کتب جدیدالتألیف برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: مرحله اعتباربخشی به پایان رسیده و متون این کتاب‌ها نهایی شده است و در مرحله چاپ سپاری قرار دارد، البته بخشی از این کتاب‌ها هم به زیر چاپ رفته‌اند؛ اما امیدواریم همه کتب درسی ما در دهه آخر شهریورماه آماده توزیع و تحویل به دانش‌آموزان باشد.

وی همچنین درباره کتب پایه دهم متوسطه نیز گفت: کتاب‌های پایه دهم در رشته نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش 140 عنوان خواهد بود و حجم این کتب متناسب با ساعات آموزشی در نظر گرفته شده است. اکنون در شاخه نظری 35 ساعت در هفته و در شاخه فنی و حرفه‌ای 35 تا 40 ساعت آموزش مصوب شده است و سرفصل کتب نیز متناسب با ساعات درسی تنظیم شده‌اند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: در این میان ممکن است اهداف اولیه یا اهداف ثانویه برخی دروس به دروس دیگری منتقل شده باشد. به عنوان مثال در درس دینی مباحث مربوط به خانواده به کتاب جدیدالتالیف معیشت و سبک زندگی منتقل شده است.

محمدیان با اشاره به اینکه برخی دروس برای دانش‌آموزان دبیرستانی اختیاری و انتخابی خواهد بود گفت: 5 درس جدید هنر، سبک زندگی، انسان و محیط زیست، تفکر و سواد رسانه‌ای، بهداشت و سلامت امسال در متوسطه دوم ارائه می‌شود اما برخی از آن‌ها اختیاری هستند. به عنوان مثال دانش آموز بین درس مدیریت اقتصادی و کارگاه طراحی و تولید و یا بین درس سواد رسانه‌ای و برنامه فرهنگی و تربیتی می‌تواند یکی را انتخاب کند.

۱۳۹۵/۳/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...